Secret

Bonjour! (In de vakantie moet ik mijn Frans een beetje bijhouden, al heb ik volgend jaar geen Frans meer 😉 )
Nu ik vakantie heb moet ik andere manier verzinnen om me bezig te houden dan huiswerk en creatieve manieren verzinnen om alles op tijd af te krijgen. Toen ik dinsdag avond niks te doen had, omdat de tv kapot was, herinnerde ik me ineens een app waar ik meerdere mensen over gehoord had, namelijk: ‘secret’. Ik installeerde het en ik ben verslaafd!
bScreenshot_2014-07-09-10-44-09

‘Secret’ is een app waarin je anoniem je geheimen kan delen met vreemden van over de hele wereld! Het principe is heel simpel, je deelt je geheimen anoniem. Als je je aanmeldt krijg je een registreerscherm te zien, je moet dan je e-mailadres, telefoonnummer en een zelf verzonnen wachtwoord invoeren (als ik het goed onthouden heb).
Eerst was ik sceptisch over het invoeren van mijn telefoonnummer, want ja, wie weet wat ze daarmee doen? Ik heb eerst mijn e-mailadres en wachtwoord opgegeven en later toch mijn telefoonnummer. Met dat telefoonnummer kunnen ze namelijk je contactenlijst nagaan om te kijken of meer mensen ‘secret’ hebben geïnstalleerd, deze mensen worden dan automatisch toegevoegd aan je vrienden.

Als je niet wil dat ze je telefoonnummer hebben kun je deze gewoon niet opgeven. Je kunt dan gewoon de app gebruiken maar zonder vrienden. Volgens mij worden je secrets dan random gedeeld en krijg je random secrets te zien.

bScreenshot_2014-07-09-10-42-31

Als je een ‘account’ hebt aangemaakt moet je je land opgeven, als je een secret plaatst wordt je land dan ook aangegeven. Je kunt aangeven in welke taal je secrets wilt ontvangen. Ik heb hem staan in; Dutch en English, maar je kunt ook bijvoorbeeld French of Russia instellen als talen als je dat wel kan lezen.

bScreenshot_2014-07-09-10-42-18 bScreenshot_2014-07-09-10-45-41 (1)

Als je een secret plaatst wordt deze gedeeld met je ‘vrienden’, zonder dat deze kunnen zien van wie die is. Als je vrienden je secret leuk vinden/liken dan wordt je geheim weer gedeeld met hun vrienden en zo komt je secret verder en verder! Het leuke is dat je ook op je ‘homepage’ secrets van andere binnen krijgt zonder dat je weet van wie ze zijn. Sommige geheimen zijn grappig en andere zijn echt awkward of gewoon raar. Het is een soort van ‘geheim kijkje in iemands leven’ ofzo, heel gek maar wel vermakelijk.

bScreenshot_2014-07-09-10-44-38 bScreenshot_2014-07-09-10-44-24Ook kun je reageren op de geheimen van vrienden, als je reageert krijg je een symbooltje (raketje, bloem enz.) in een kleur, zo kun je toch reageren op elkaar en elkaar uit elkaar houden maar je blijft anoniem.

Het leukste vind ik stiekem nog wel dat als je een secret plaatst je de achtergrond kunt veranderen. Als je opzij veegt krijg je verschillende kleuren en met omhoog vegen kun je de ‘effecten’ aanpassen. Via het camera icoontje kun je de achtergrond veranderen in een afbeelding. Zo kun je je secret nog personaliseren ook! 🙂

bScreenshot_2014-07-09-10-40-59

Sinds ik de app heb ververs ik meerdere keren per dag mijn ‘homepage’ en plaats regelmatig geheimen; persoonlijke dingen maar ook dingen die niet heel serieus bedoeld zijn. Als je je komende dagen eens verveelt met het vieze weer zoals het dinsdag en woensdag was, neem dan zeker een kijkje op de app!

Morgen is mijn moeder jarig! Mama is echt de beste moeder van de hele wereld! Ze is er 24/7 voor me en ik zou niet zonder haar kunnen! Onze band is best wel sterk! Anyway, als er morgen vrienden komen ga ik ze de app zeker even laten zien want ik hoor bijna niks over ‘secret’ terwijl de app echt tof is.

De app ‘secret’ is te installeren in de App store en is gratis. (Ik weet niet zeker of de app er is voor Iphone maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit.)

Liefs,
Fieke ❤

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

