Loomen

Heehee!
Het is vandaag echt warm bij ons, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is? Ik zit in de tuin met een hempje en shortje aan, in de schaduw te bloggen! 😀
De laatste dagen was het juist het tegenovergestelde geweest van dit weer, het leek wel herfst! Regenachtig en helemaal niet zo warm. Op die regenachtige dagen is het moeilijker jezelf te vermaken dan op zonnige dagen, maar gelukkig heb ik iets heel leuks gevonden waarmee ik mijn tijd wel kan verdoen, namelijk loomen!

De  doos die ik heb gekregen.

De doos!

Mijn moeder was vrijdag jarig en toen een van mijn tante’s er was gaf ze mij een doos. Ze vertelde dat ze die had gekregen op een personeelsfeest maar dat ze er niks mee kon doen omdat haar kinderen al volwassen zijn en vroeg of ik hem wilde hebben. Ik zei natuurlijk ja, ik had geen idee wat het was maar dat maakt niet uit!
Toen ik later de doos wat beter bekeek zag ik dat het loombandjes waren. Hier had ik wel al (hele positieve) dingen over gehoord. De volgende dag maakte ik de doos open en ging meteen aan de slag met mijn broertje en neefje.

De s-clips en stiekjes zaten uiteraard in een zakje ;)

Inhoud van de doos. De s-clips en stiekjes zaten uiteraard in een zakje, ik had voor de foto even een paar stiekjes en clips in de doos gegooid, haha! 😉

Ik wist dat dit het ‘goede’ bord was omdat deze verstelbaar is en je er dus meer bandjes mee kan maken. Als eerste maakte ik een fishtail bracelet, dit hoeft niet perse op het bord, het kan ook op een vork, maar ik wilde het bord proberen. Omdat mijn broertje en neefje ook iets wilden maken kon ik het bord gewoon uit elkaar halen zodat we allemaal een rij hadden.
Mijn broertje (Teun) deed het voor en na 3 minuten kon ik het zelf wel, deze fishtail was heel makkelijk te maken en omdat je het in allerlei kleuren en combinaties kan maken kun je blijven variëren.

Fishtail  bracelet met koraal/oranje, wit en turquoise

Fishtail bracelet met koraal/oranje, wit en turquoise

Nadat ik deze had gemaakt wilde ik iets maken wat moeilijker was. Ik zocht op youtube filmpjes en ik kwam uit bij de starburst bracelet. Deze zag er heel leuk uit dus besloot ik hem meteen proberen. Een dag en 6 pogingen later was ‘ie dan toch af. Hij is nog niet perfect (er zitten een paar stiekjes fout) maar ik vind hem leuk! Hij is super vrolijk en lijkt net op een gewoon armbandje. 🙂

Starburst bracelet

Starburst bracelet

Toen ik de starburst af had zat ik in de ‘flow’ en wilde ik er meer maken. Ik ging voor de ladder bracelet. Deze was een stuk makkelijker als de starburst maar toch moest ‘ie één keer opnieuw. Ook deze vind ik heel tof, toch een stuk anders als de starburst maar net zo vrolijk!

Ladder bracelet

Ladder bracelet

In de doos die ik heb gekregen zaten alleen maar s-clips, dit zijn de sluitingen van de armbanden. Je hebt ook nog c-clips, deze hebben een c-vorm (no shit!) maar volgens mij kun je alle armbanden ook gewoon sluiten met s-clips. Ook zit er een plastic haaknaald bij, hiermee kun je de elastiekjes ‘aan elkaar haken’.
Ik wil misschien een nieuwe haaknaald omdat deze buigt als je er hard op drukt dus mij kennende is de haaknaald volgende week al kapot. Ook kun je met andere haaknaalden het bord loshalen zonder dat je kans hebt dat die breekt.

bIMG_0493 bIMG_0482

Voor de foto’s wilde ik proberen een raindrop bracelet maken maar hierbij vond ik de kleuren niet leuk genoeg samen en volgens mij heb ik zelfs iets heel anders gehaakt waardoor de armband totaal anders is, haha, dus heb ik hem uit elkaar gehaald.

Halve raindrop bracelet

Halve raindrop bracelet

Ik ben heel blij met deze ontdekking! Ik vind loomen met het warme weer minder leuk omdat ik het dan te warm heb om me goed te concentreren maar met dat vieze, regenachtige weer, waar je alleen maar binnen kan zitten, vind ik het super leuk!
Ik ga denk ik nog zwarte stiekjes bijkopen (die zaten er bijna geen in het zakje) en nog extra kleurtjes die ik leuk vind! Ik wil nog meer armbanden maken want ik ben nog niet ‘uitgeloomd’!

Kennen jullie de loomrage?

Liefs,
Fieke ❤

ps. Een heel fijn kanaal op youtube met alleen maar loomfilmpjes is EvelineMaureen. Ik vind haar stem niet echt fijn om naar te luisteren maar de filmpjes zijn heel fijn en duidelijk. Als ik een nieuwe armband zoek om te maken kom je bijna altijd bij haar filmpjes uit!

5 thoughts on “Loomen

  1. idhuna schreef:

    Ik ken de loomrage wel haha. Ik ben er zelf niet echt mee bezig maar familie en sommige vriendinnen wel. Leuk dat je gelijk verschillende bandjes had uitgeprobeerd 🙂

    Like

  2. BrunetteMirthe schreef:

    Super leuk hé die rage! Vooral mijn zusjes zijn er erg druk mee. Grappig, ik vind haar stem juist wel fijn om naar te luisteren :)! Super leuk artikel! 😀

    Like

    • Dankjewel! Mijn broertje en neefje vinden het ook heel leuk! In principe is het ook voor alle leeftijden al denk ik dat de starburst heel lastig is voor een 10-jarige. 🙂
      Die stem is heel persoonlijk, mijn broertje vind het wel fijn en ik niet haha!

      Like

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

