Review: Rituals foaming shower gel in Flower Shower

Hello!
Ik ga vandaag ik product reviewen waar ik héél fan van ben! Namelijk de foaming shower gel sensation in Flower Shower! Een hele mond vol maar het product is geweldig.
Ik denk dat meeste mensen de foaming shower gel van Rituals wel kennen. Dit product is een doucheschuim maar ik vind het meer een mousse. Als je het op je hand spuit is het een dunne gel maar het wordt al snel een dikke ‘puffy’ schuimmassa.
bIMG_0514

Mama kreeg dit als verlaat verjaardagscadeautje en ik was er misschien wel blijer mee als mama zelf. Ik kende dit product al en ik was heel blij dat we het nu opnieuw hadden gekregen!
Ik ben alleen al verliefd geworden op de verpakking! Wát een mooie afbeelding staat erop! Heel zomers en vrolijk! 🙂
bIMG_0524

De lijn Flowers of India, symbol of love & beauty is een lijn met allerlei producten voor de zomer en is vanaf april te koop.
De foaming shower gels zijn er in meerdere geuren. Ik heb Flower Shower die volgens de verpakking ruikt naar ‘white lotus & bergamot’. To be honest, ik heb géén idee hoe witte lotus of bergamot ruikt maar ik vind de geur wél heel lekker!
bIMG_0520

De ingrediënten:
AQUA/WATER, SODIUM LAURETH SULFATE, COCAMIDOPROPYL BETAINE, SORBITOL, ISOPENTANE, ISOPROPYL PALMITATE, PARFUM/FRAGRANCE, ISOBUTANE, PEG-120 METHYL GLUCOSE DIOLEATE, SODIUM CHLORIDE, SODIUM BENZOATE, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, CITRIC ACID, GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE, BENZYL SALICYLATE, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, BUTYLENE GLYCOL, LIMONENE, LINALOOL, HEXYL CINNAMAL, CITRONELLOL, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, CITRAL, NELUMBO NUCIFERA (LOTUS) FLOWER EXTRACT, CITRUS AURANTIUM BERGAMIA (BERGAMOT) FRUIT EXTRACT, SORBIC ACID

Ik heb niet zoveel verstand van ingrediënten en hun werking maar ik zie wel dat er SLES (Sodium Laureth Sulfate, dit is een reinigende stof die je huid uitdroogt) inzit en ik zie niet heel veel verzorgende bestanddelen. Ook staan de staat parfum vrij hoog in het lijstje (dat betekent dat er vrij veel parfum inzit) en staan de bloem/fruit extracten bijna als laatste. Daarom is de foaming shower gel niet echt bedoeld om te verzorgen.
Ik gebruik de foaming shower gel dan ook vooral vooral het schuim en de geweldige geur!

bIMG_0523
Als je de dop van de fles haalt komt er een kop tevoorschijn. Als je erop drukt komt er meteen een gel uit. Het kan een beetje lastig te doseren zijn. Soms druk je iets te hard of te lang op de kop en dan komt er teveel uit. Dit is op zich niet erg maar de fles gaat dan wel eerder op en dat is zonde.
bIMG_0536
Damn, wat heb ik lang moeten proberen voor ik een beetje goede foto’s had waar je de gel kan zien. Als het product uit de verpakking komt is het misschien één seconde een gel en daarna begint het al te veranderen in schuim.
bIMG_0538
Na ongeveer vijf seconden ziet de foaming shower gel er zo uit. Het is een soort gekke mix tussen schuim en gel. Je kan dit al uitsmeren dan verandert het vanzelf in schuim maar ik vind het leuker om even te wachten tot het echte schuim is geworden.
bIMG_0539
Dit is het dan, dé schuim. Als je het uitsmeert voelt het net of je wolken uitsmeert over je lichaam. Het is zo fluffy en puffy en het voel zacht aan en, en… Ik ben helemaal fan! Het lijkt qua structuur een beetje op scheerschuim maar dan nog zachter.
bIMG_0542
Ik heb het uitgesmeerd over mijn handen en het voelde zo fijn! Zo zacht en fluffy! Je moet het écht even gaan testen in de winkel, als je het product nog niet kent. Als je dat gaat doen moet je meteen even gaan ruiken.
Ik ben niet zo goed in het beschrijven van geuren maar het ruikt heel fris en zoet maar toch ook warm. Ga het gewoon ruiken zou ik zeggen! 🙂

Omdat ik het product meerdere keren op mijn hand heb moeten spuiten voor de foto heb ik het ook een paar keer moeten afwassen. Dit deed ik in een kan met water. Door al het schuim was dit water ook verandert in een schuimmassa, haha!
bIMG_0547

Terwijl ik foto’s aan het maken was kwam mijn broertje aanlopen. Hij wilde weten wat ik aan het doen was. Toen ik het hem uitlegde wilde hij het ‘wolkenspul’ ook proberen, en zelfs mijn broertje vond het helemaal geweldig!
bPicMonkey Collage

Enne, mijn broertje was niet de enigste! Ook mijn moeder was fan toen ze het ’s avonds in de douche was geweest! Dat zegt nog eens wat, mijn moeder heeft helemaal niks met beauty of douche spulletjes!
Als ik heb gedoucht met de foaming shower gel moet ik mijn huid daarna wel nog insmeren met bodylotion of bodybutter maar ik verwachtte ook niet echt dat het zou verzorgen. Als je wel verzorging wil kun je beter een ander product proberen. Ook had ik die douchebeurt mijn benen geschoren en toen had ik perongeluk een wondje in mijn been gemaakt. Toen ik de foaming shower gel over mijn lichaam verdeelde prikte het schuim wel heel erg in dat wondje. Misschien iets om rekening mee te houden! 🙂

Rituals foaming shower gel sensation in Flower Shower kost €8,00 voor 200 ml product. De ‘Flowers of India’ lijn is limited edition dus wees er snel bij!

Ken jij de foaming shower producten van Rituals?

Liefs,
Fieke ❤

4 thoughts on “Review: Rituals foaming shower gel in Flower Shower

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

