Back to school look

Haiii!
How are you all doin’? De vakantie is helaas (voor mij) bijna voorbij en ik had zin om een back to school look te maken. Ik weet dat veel scholen al weer zijn begonnen maar deze look is heel basic en rustig dus je kan hem in principe altijd dragen!
Toen ik foto’s wilden gaan maken ging ongeveer alles mis, mijn camera deed lastig (overbelichten, onscherp, gewoon geen foto’s maken enz.) en ik kon niemand vinden die outfitfoto’s wilde maken. Ik heb vanalles geprobeerd maar outfitfoto’s zelf maken lukt gewoon niet. Ik heb geprobeerd te redden wat er te redden valt en dit het resultaat daarvan. Daarom is dit artikel wat korter met iets minder foto’s en de outfit houden jullie nog van me te goed! 🙂
bIMG_1165


Omdat deze look zo makkelijk is heb ik besloten geen ‘how to foto’s’ te maken maar gewoon een uitleg.
Je kan deze look helemaal aanpassen als je zelf wil, je kan extremer of juist rustiger gaan.

  • Ik begin altijd met een gereinigd en verzorgd gezicht (dus ik heb ’s ochtends eerst mijn gezicht nog een keer gereinigd en verzorgt met dagcrème).
  • Daarna breng ik primer aan. Ik gebruik essence, all about matt oil control make-up base. Dit zorgt ervoor dat je make-up langer blijft zitten en je minder snel gaat glimmen.
  • Hierna breng ik mijn catrice, allround concealer aan onder mijn ogen en op puistjes. Onder mijn ogen gebruik ik een iets lichtere kleur (ik meng meestal de twee donkerste kleuren een beetje) dan mijn normale huidskleur. Dat zorgt voor een frisse blik en je lijkt dan wakkerder.
  • Foundation! Bourjois, 1 2 3 perfect in N53 light beige. Dit breng ik aan met de HEMA 156 foundation brush en vervaag ik soms nog een beetje met mijn vingers.
  • Ik breng een klein beetje poeder aan om te fixeren en te matteren. Ik gebruik hiervoor de Catrice, all matt plus powder in 010 transparent en de HEMA 152 all over powder brush.
    bIMG_1161
    Nu begin ik aan de ogen.
  • Om de basis te leggen voor een langhoudende ooglook breng ik de essence, i ♥ stage eyeshadow base aan. Dit vervaag ik met mijn vingers.
  • Omdat ik een rustige ooglook wilde bracht ik 1 kleur aan op het bewegend ooglid. Dit was Devotion uit het MUA, undress me too pallet, een lichtbruine glitterige kleur. Deze bracht ik aan met Kruidvat, pro: 11, een brede oogschaduw kwast en blende ik met een fluffy blendingkwast van HEMA.
  • Ook breng ik nog wat highlighter aan (dezelfde als op mijn jukbeenderen) op mijn wenkbrauwbot en binnenste ooghoek. Dit doe ik gewoon met mijn vingers.
  • Ik heb hele erge ‘hooded eyes’ (overhangende oogleden) dus een eyeliner ziet er bij mij al snel dik uit. Daarom tightline ik alleen, dit betekent dat je je bovenste waterlijn/tussen je wimpers inkleurt. Dit zorgt ervoor dat je een vollere oogopslag krijgt en het lijkt of je wimpers dikker zijn. Dit doe ik met essence, longlasting eye pencil in 010 black fever.
  • Hierna krul ik even mijn wimpers met een felroze wimperkruller die ik in een vrij random winkeltje heb gevonden waar opruiming was.
  • Mascara it is! Ik breng altijd 2 mascara’s aan (voor dikkere en langere wimpers). Ik begin meestal met rimmel, extra super lash in 101 black black. Die laat ik een beetje opdrogen en dan breng ik maybelline, the one by one volum’ express mascara.
    Zoals altijd knoei ik met mascara of eyeliner dus dat laat ik even opdrogen zodat ik het zometeen weg kan halen met een wattenstaafje zonder mijn make-up te vernielen.

Nu mijn ogen klaar zijn ga ik mijn gezicht afmaken.

  • Ik breng blush aan, ik gebruik meestal essence, beauty beats blush in 01 groupie at heart (limited edition) dit is een felroze blush dus ik breng hem héél voorzichtig aan met de essence, blush brush. Dit breng ik aan op de appeltjes van mijn wangen en veeg ik door naar achter.
  • Nu ga ik verder met bronzer. Ik gebruik de saffron, bronzing powder in 01. Omdat ik bronzer nog een beetje lastig vind (het is al snel te donker) breng ik het zachtjes aan met de kabuki kwast by H&M. Ik breng dit aan onder mijn jukbeenderen zodat die er ‘uitspringen’ en blend dit heel goed uit.
  • Als finishing touch breng ik highlighter aan op mijn jukbeenderen voor een mooie glans. Ik gebruik de H&M highlighter in nude glow met de essence powder brush.
  • We zijn bijna klaar maar ik breng nog een beetje poeder aan om de rest ook te fixeren.
  • Als allerlaatste stap doe ik lipstick/balm op. Ik gebruik meestal essence, 08 colour crush. Dit is een best felle roze kleur dus als je dit te heftig vind kun je bijvoorbeeld getinte lippenbalsem opdoen!

Ik ga verder met mijn haren.

  • Dit is vrij simpel, ik gebruik hiervoor een andrelon andrelon droogshampoo voor volume en zodat mijn haar er schoon uitziet.
  • Hierna breng ik (heel veel) mousse in voor krullend haar. Ik heb namelijk soort van halve slag waardoor het niet helemaal krult maar ook totaal niet stijl is. Ik gebruik de andrelon slag mousse.

bIMG_1163
En? Wat vinden jullie ervan?
Dit artikel is heel ver uit mijn comfortzone en ik ben niet heel blij met de foto’s maar ik wilde toch een gokje wagen. Laat het me weten als jullie vaker zoiets willen zien of het juist verschrikkelijk vinden?

Als ik morgen voor het eerst weer naar school ga, ga ik mijn make-up sowieso zo doen! Het is natuurlijk wel de eerste schooldag en je wil een goede indruk maken. Daarom wil ik niet ‘overdressed’ gaan met bijgetekende wenkbrauwen en een donker aangezette arcadeboog maar ik wilde wel mezelf zijn!
Verder heb ik een wit shirtje aan waar op staat ‘LOVE and be loved’ (‘love’ staat er heel groot in kleurtjes en ‘and be loved in het klein en zwart onder), dit shirtje draag ik in mijn donkerblauwe spijkerbroek met een bruine riem en mijn nieuwe schoenen (haha, welke denken jullie? Morgen meer daarover want ik ben zo excited!). Ook draag ik mijn witte horloge, noosa armband en een van mijn nieuwe armbandjes! Ik weet het nog niet precies maar zoiets zal het wel worden. 😀

Wat gaan jullie/hebben jullie de eerste schooldag opgehad qua make-up, haar en kleding?

Liefs,
Fieke ❤

4 thoughts on “Back to school look

  1. Maud schreef:

    haha best een lang make-up ritueel, maar ziet er goed uit! Ikzelf krul mijn wimpers altijd nadat ik mascara heb opgedaan. Je moet wel wachten tot dat ze helemaal zijn opgedroogd anders blijven ze aan de kruller plakken haha
    Misschien kun je een keer kijken wat je het prettigst vindt en mooiste resultaat 🙂

    Like

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

