How to: kwasten wassen

Hello, hello people!
Vandaag ga ik iets vertellen over het wassen van kwasten aangezien dit een heel belangrijk ding is maar vaak vergeten wordt. Het investeren in goede kwasten is heel belangrijk aangezien je ze voor bijna je hele routine gebruikt. Nou is het gebruik van goede kwasten belangrijk maar het wassen van ze misschien nog wel belangrijker. Daarom ga ik jullie daar vandaag wat tips voor geven! 🙂

Mijn kleine collectie make-up kwasten voordat ze gewassen zijn

Mijn kleine collectie make-up kwasten voordat ze gewassen zijn

 Als je je make-up aanbrengt met kwasten is het super belangrijk die kwasten af en toe te wassen. Neem nou als voorbeeld een foundation kwast, iedere dag komt die kwast in aanraking met nieuwe foundation, oude foundation die nog op de kwast zat en je huid zelf. Het is een broeiplek voor bacteriën, super vies. Daarom is het echt heel belangrijk om je kwasten minstens 1 keer per maand te wassen (als je ze iedere dag gebruikt) en aangezien ik weet dat heel veel mensen dit niet wisten ga ik meteen even vertellen hoe ik mijn kwasten was

bIMG_1646 Dit zijn meestal de vieste kwasten, een foundation- en een poederkwast. Als je iedere dag make-up aanbrengt met dezelfde kwasten smeer je er (zoals ik al zei) steeds een nieuwe laag product in. Zeker bij vloeibare producten zoals foundation gebeurt dit heel snel.
Als je oogschaduw gebruikt komt er steeds nieuwe oogschaduw in je kwasten, als je dit niet schoonmaakt kunnen kleuren gaan mengen en krijg je geen mooie laag oogschaduw meer aangebracht.

bIMG_1650 Als eerst moet je water in een wasbak, gootsteen of emmer doen. Het liefste warm water aangezien dat je kwasten vanzelf al iets schoner maakt.
bIMG_1653 Water alleen is niet genoeg om alle make-up uit de kwasten te krijgen dus moet je er iets bij doen wat reinigt. Zorg er wel voor dat dit middel niet agressief voor de huid is!! Het laatste wat je wil is een middel wat slecht is voor je huid ín je make-up kwasten. Het is beter om niet voor douchegel maar voor een milde wasgel te gaan. Ik gebruik Zwitsal aangezien dit heel mild is voor de huid en heel lekker ruikt! Zo fijn om iedere ochtend je make-up op te doen met die lekkere zwitsal geur! 😀 Als je iets anders fijn vind kun je dat natuurlijk ook gebruiken!
bIMG_1655 Gooi gezellig al je kwasten samen in het water, doe een masker op, steek kaarsjes aan en zat een leuk muziekje op, maak het zo gezellig als je wil. Laat voordat je begint je kwasten even weken zodat de oude make-up alvast los kan komen.
bIMG_1658 Meestal begin ik met mijn foundation kwast omdat die vaker gewassen moet worden. Ga stuk voor stuk met je vingers al je kwasten langs en zorg ervoor dat je ze helemaal schoon hebt.
bIMG_1662 Ik heb een handdoek op de grond gelegd en daar leg ik ze allemaal op te drogen, hou er rekening mee dat sommige kwasten (vaak die met haren die dichter op elkaar staan, zoals kabuki kwasten) lang moeten drogen dus zorg ervoor dat je ze niet 1 uur later nodig hebt.

Na, dat ziet er een heel stuk beter uit!

Na het wassen, dat ziet er een heel stuk beter uit!

Ik vind het soms zelfs een beetje zonde om mijn vers gewassen kwasten weer vies te maken maar het is veel fijner om je op te maken met schone kwasten.
Ik hoop jullie een beetje geholpen te hebben of een paar tips heb gegeven! 🙂

Maken jullie je kwasten vaak schoon?

Liefs,
Fieke

7 thoughts on “How to: kwasten wassen

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

