POTD: Mudrace 19-10-’14

Gutentag!
Ik wil graag een nieuwe ‘rubriek’ op mijn blog toevoegen! Als je meerdere bloggers volgt ken je misschien de ‘plogs’ wel. Dit zijn een soort verslagen van je dag in foto’s. Je maakt dus eigenlijk de hele dag foto’s van wat je doet. Dit idee vind ik super leuk, nu zijn de meeste dagen (vooral als ik naar school ga) niet super spannend maar de specialere dingen vind ik leuk om vast te leggen. Daarom dus ‘POTD’, misschien ken je de OOTD (ouftif of the day), QOTD (quote/question of the day), NOTD (nails of the day) enz. wel. Om daar op in te haken kom ik met POTD, photos of the day oftewel, mijn dag in foto’s. Enjoy!
image

Mama en ik gingen zondag meedoen aan een mudrace! Dit houdt in dat je allerlei parcours gaat lopen door sloten, modder en water, ondertussen moet je ook nog stukken fietsen om naar andere parcours te komen. Heel gaaf dus kijk vooral mee! ๐Ÿ™‚
IMG_2033
Ik begon de dag met het lezen van ‘The Hungergames’! Ik ben helemaal verslaafd aan de boeken dus toen ik wakker werd ging ik snel nog een paar hoofdstukken lezen!
IMG_2034
Ik deed expres oude kleren aan die vies mochten worden want ja, modder. Ook maakte ik me toch een beetje op, maar uiteindelijk zou alles er toch weer af gaan dus heel uitgebreid was het niet.
IMG_2035
IMG_2038
IMG_2042
Ik zette nog even snel Arera (mijn paard) buiten voordat mama en ik gingen. Gelukkig was het sรบper fijn weer zondag!
IMG_2043
IMG_2044
Whiee, we gingen rijden! We namen de fietsen mee op de fietsendrager en die zetten we bij ‘de Stoerderij‘ (mede-oprichter van de mudrace) neer, daarna reden we verder naar mijn oom en tante toe. (andere oprichters van de mudrace).
IMG_2046
Met mijn neefje en nichtje, Ries en Isa! (en ik kijk een beetje stoned ๐Ÿ˜† )
IMG_2047
Mijn tante, Marijke nam mama, mij, Isa en Ries mee terug naar de Stoerderij waar de mudrace begon!
IMG_2048
Isa en ik hadden highclass horloges.
IMG_2049
Op naar de baan, spannend! (stiekem kneep ik hem echt, al die modder!)
IMG_2050
IMG_2051
IMG_2055
De uber-cute waterbuffels van de stoerderij! Wat een scheetjes, heel anders als onze koeien maar net zo schattig! Ze kwamen meteen naar het hek, kijken wie er allemaal waren en lieten zich gewoon aaien enzo. Alle buffels waren echt heel nieuwsgierig.
IMG_2054
IMG_2056
We gingen de baan even snel bekijken voor het begon!
IMG_2057
IMG_2060
Fissa!
IMG_2062
Het startsein was gegeven en we begonnen te rennen naar de eerste hindernis! Ik heb eigenlijk weinig foto’s van het parcours zelf omdat het te ‘gevaarlijk’ was om mijn camera mee te nemen al die modder enzo in! Maar het waren vooral heel veel sloten door, onder strobalen doorkruipen in de modder, met touwen over de sloot klimmen enz.
IMG_2064
We moesten toen een klein stukje fietsen naar de tweede baan, dit was in een weiland. We liepen eerst door een lange, vieze sloot langs de weg, toen moesten we een stuk rennen en daarna gingen we 4 hele diepe sloten door. Op het einde moesten we door een sloot van 250 meter die echt koud was maar wel heel schoon. Het ‘vervelende’ daaraan was je tegen de stroming in moest lopen dus het laatste stuk was echt zwaar. Als je eindelijk een beetje schoon was moest je weer door zo’n vieze sloot!
IMG_2083
IMG_2089
Isa en Ries gingen met hun moeder in de ‘bezemwagen’ mee, ze zijn nog veel te jong om door al die modder en dan ook nog die 15 kilometer fietsen. Het is echt veel zwaarder als het lijkt!
Ondertussen fietste ik die 15 kilometer dus wel, en wat een hel! Ik fietste met mijn moeder en een vriend van haar (alle twee vrij goede wielrenners) dus het tempo zat er goed in. Tot overmaat van ramp was ik in het eerste parcours mijn schoenen al verloren in de modder dus ik besloot met de schoenen in mijn handen verder te gaan. Ik fietste op een oude mountainbike van mama en die trappers waren echt zo pijnlijk op sokken! Maar het was goed te doen en ik heb het goed vol kunnen houden hoor! ๐Ÿ™‚
IMG_2091
IMG_2092
IMG_2094
IMG_2096
Toen we bij Vair aankwamen (bij mijn oom en tante dus) moesten we het laatste parcours doen! We begonnen met een stukje rennen, toen over twee strobalen klimmen en daarna 300 meter door het water. Als je uit het water kwam over een strobaal klimmen, langs de varkens lopen en toen van een glijbaan af de modder in!
IMG_2100
IMG_2102
IMG_2105
IMG_2112
Toen we die baan ook gedaan hadden was ik echt zo moe! Komt Ries ineens, ‘Deze ‘moet’ je drie keer doen!’. Noooo!!! ๐Ÿ˜ฎ
Maar goed, ik had alles gedaan (je kon bijvoorbeeld langs de sloot gaan ofzo, als je bijvoorbeeld echt te moe was) dus dit ging ik ook gewoon drie keer doen!
IMG_2116
IMG_2122
Ohoh, wat waren we vies! Het is op de foto’s niet helemaal te zien maar we stonken, waren nat en zaten onder de modder. Ik was echt kapot maar het was zo leuk! Iedereen die er was deed super enthousiast mee, je werd van alle kanten aangemoedigd, de hele sfeer was alleen al super leuk!
IMG_2123
Nadat we goed gedoucht hadden, ons opnieuw opgemaakt hadden en schone kleren aan hadden gedaan gingen we een super lekkere vairburger eten. Even serieus, het is nooit een straf om naar mijn oom en tante gaan, meestal als we daar zijn eten we minstens iets lekkers van vair! Ook namen we nog een stoerderij ijsje (ook totaal geen straf!).
IMG_2124
IMG_2130
IMG_2133
Mijn andere neefjes (Guus en Lars, op de foto is het Lars) kwamen ook! We chillden een beetje, luisteren muziek en kletste even bij! ๐Ÿ™‚
IMG_2127
Mijn nieuwe chick.
IMG_2142
IMG_2141
We deden een poging tot het maken van outfitfoto’s maar ik was die dag niet heel fotogeniek dus dat idee lieten we maar gaan.
IMG_2146
IMG_2149
Ohh jongens, ik heb weer een nieuwe liefde!!!!! Ik zag de camera van Isa/mijn tante liggen en ik vroeg of ik hem mocht zien. Isa maakte met die camera een foto van me en mijn mond viel letterlijk open. Wat een perfectie, perfect scherp gesteld, perfecte wazige achtergrond, perfect alles. En dat zonder echte moeite te doen…
IMG_2148
IMG_2150
Oke, dit was erg grappig, ik en Isa gingen een foto van elkaar maken terwijl we een foto maakten, snap je het nog? Die eerste was dus mijn foto en die tweede die van haar (helaas lukt het haar niet om de foto’s naar me door te sturen dus het moest maar even zo waardoor de hele kwaliteit wegvalt… ๐Ÿ˜ฆ )
IMG_2152
Als ik ben hun ben wil ik altijd even skateboarden, ik vind skateboarden super cool en hun hebben een hele fijne plek om te skateboarden en een skateboard dus ik wil het altijd even doen!
IMG_2153
En mama en ik gingen weer naar huis toe.
IMG_2154
IMG_2155
IMG_2159
Ik zette meteen Arera binnen en ging even kijken bij alle dieren. โค
IMG_2157
We waren thuis aan het inkuilen (dat houdt in dat je het gras hebt gemaaid en dit in een kuil/berg gaat doen om het te bewaren, dit moet best precies gebeuren want als het gras te nat is of er gaatjes in die berg zitten kan het gras gaan rotten en moet je nieuw gras kopen voor de koeien!) dus ik ging even kijken hoe het met de kuil ging.
IMG_2169
Ik sloot de dag af hoe ik hem begon, het lezen van ‘The Hungergames’. Ondertussen heb ik nog even geholpen met de kuil dichtmaken met plastic en ik heb net zolang doorgelezen tot het boek uit was, haha!

En dat was mijn dag! Ik vond de mudrace zo gigantisch leuk! Het was best zwaar en ik viel ’s avonds als een blok in slaap maar het was het zeker waard! Als je ooit de kans krijgt om mee te doen, zeker doen! Oh enne, wees gewaarschuwd voor brandnetels en bramenstruiken, ik heb me meerdere keren geprikt aan brandnetels of bramenstruiken (moet je wel niet vergeten hoe onhandig ik ben ๐Ÿ˜‰ ). Je moet ook niet te bang zijn om vies te worden en een klein beetje conditie hebben maar je mag alles overslaan als je dat wilt, je eigen snelheid bepalen want iedereen wacht gewoon op je als ze klaar zijn met het parcours en je kan ook met de auto mee!

Hebben jullie ooit aan een mudrace meegedaan? En zijn de POTD’s voor herhaling vatbaar?

Liefs,
Fieke โค
www.vair.nl
www.destoerderij.nl
De mudrace, credits voor de foto’s: Gert van den Bosch.

One thought on “POTD: Mudrace 19-10-’14

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

