Favorites Friday #3

Welkom bij een nieuwe Favorites Friday!
Ik ga jullie vandaag voor de derde keer mijn favorieten van de afgelopen weken laten zien! Ik ondertussen een toetsweek overleeft en de herfstvakantie is voorbij dus ik heb best veel tijd gehad om te bloggen, te chillen en nieuwe dingen te ontdekken. Als je wil lezen over eten, plannen en een natuurlijk ‘verzorgings’product lees dan snel verder!
bIMG_2209 bIMG_2205 bIMG_2206 To do en blog boekje.
Ik heb dit boekje al even laten zien in de tips om beter te plannen maar ik wil hem nu heel graag nog een keertje laten zien. Ik heb dit boekje net na de zomervakantie gekocht bij de Hema, ze hebben al eerder zo’n boekje gehad maar toen blogde ik nog niet. Ik kwam deze tegen en ik kon hem echt niet laten liggen dus nam hem mee. Het is eigenlijk een gewoon notitieboekje maar het leuke eraan vind ik dat je aan de ene kant gewoon notitie’s of to do dingen schrijf en aan de andere kant blog dingen. Ik schrijf aan de ene kant iedereen dag wat ik die dag moet doen en aan de andere schrijf ik ideeën op voor artikelen enzo. De to do-kant is al leeg (als ik een ‘dag’ af heb scheur ik hem eraf en doe ik hem in een speciaal doosje) en als ik hem echt uit heb ga ik zeker een nieuwe kopen!

bIMG_1960 bIMG_2204 Kokosvet.
Ik gebruik al een paar maanden kokosvet om mijn make-up eraf te halen, het is heel mild maar hij haalt echt alle make-up eraf, zelfs waterproofmascara (al ga ik wel nog even snel met een watje met miccellair water over mijn huid). Aangezien ik best wel last heb van acne wil ik zo voorzichtig mogelijk met mijn huid omgaan en ik merkte dat ik de helft van mijn wimpers eraf wreef als ik een gewone remover (of waterproof) gebruikte, meestal voelde mijn huid daarna heel geïrriteerd aan en werd heel erg rood. Nu maak ik mijn gezicht nat, (droog mijn handen, als er geen water bij het kokosvet komt blijft dit langer houdbaar) pak wat kokosvet en masseer dit voorzichtig in. Daarna spoel ik het af met warm water en eigenlijk al mijn make-up is er dan af en mijn huid voelt zacht en verzorgd aan.
Op dit moment heb ik een pot in de badkamer staan voor mijn make-up en een pot op mijn bureau om tussendoor mijn handen in te smeren of voor DIY dingen. Kokosvet is overigens eigenlijk overal wel voor te gebruiken, als handcrème, als verzorgingsproduct in zelfgemaakte scrub, in gerechten, alles dus! Kokosvet is te koop bij de Tuinen maar ook bij Jumbo.

bScreenshot_2014-10-26-15-40-14 bScreenshot_2014-10-26-15-41-36 De planner op mijn telefoon.
Nieuwe ontdekking! Ik zat een beetje met mijn telefoon te spelen (wat ik 24/7 doe eigenlijk) en toen zag ik ineens de planner staan. Ik tikte hem aan en wat een handig ding! Je kan hier taken en gebeurtenissen inzetten en je kan er ook coole tekentjes bijzetten. Ik heb even december een beetje random ingevuld, dingen voor school (zoals bijles), wanneer ik artikelen voor mijn blog online wil hebben en feestdagen en verjaardagen. Op mijn to do-list schrijf ik taken per dag heel uitgebreid op maar op de planner schrijf ik korte dingen die ik niet mag vergeten. Als je ze af hebt vink je ze aan en dan worden ze doorgestreept! Heel handig en overzichtelijk! (de veranderde tekentjes is trouwens een app; icon changer, ik vind het zo cute!)

bIMG_2207 bIMG_2208 Cup a soup.
Ik hou echt heel veel van soep en dan eigenlijk alle soorten soep, van groentesoep tot tomatensoep. Nu het echt herfstweer is geworden vind ik het zo lekker om even snel een kop soep te pakken. Cup a soup is heel simpel en je hebt het binnen twee minuten ‘klaar’. Het is niet zo lekker als echte verse soep maar prima te doen. Mijn favorieten smaken zijn champignon en tomaat.

bIMG_2210 En dat was het alweer! De planner gebruik ik sinds kort heel veel, het kokosvet en het to do-boekje gebruik ik al langere tijd en voor cup a soup kun je mij eigenlijk wakker maken (grapje, doe maar niet).

Wat gebruiken jullie om je gezicht mee te reinigen? En wat zijn jullie favorieten?

Liefs,
Fieke ❤

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

