New in: Camera! ♥

Een hele goedemorgen!
Ik vertelde pas al dat ik een nieuwe camera had besteld! Ik had hem eigenlijk donderdag pas verwacht maar hij was er dinsdag al! Ik wilde dit artikel al veel eerder maken maar ja, druk druk! 😉 Maak kennis met de Sony Cybershot DSC H300! 😀

bIMG_0009 bIMG_0007

Ik was een paar weken geleden bij mijn nichtje en toen heb ik daar een beetje gespeeld met hun spiegelreflex. Damn, wat een goede kwaliteit had die camera!! Mijn moeder stelde toen voor om samen een nieuwe camera te kopen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ik wilde het liefst een spiegelreflex maar die dingen zijn zo duur!!! Daarom hebben we besloten de middenweg te pakken en voor een systeemcamera te gaan. Een systeemcamera zit qua kwaliteit precies tussen een compact en spiegelreflex in. Alhoewel ik nu begin te twijfelen of het wel een systeem is want ik kan de lens niet verwisselen. 😆 Iniedergeval, de kwaliteit is beter dan mijn compact!
bIMG_0011 bIMG_0017 We hebben hem donderdagavond besteld bij bestekeus.nl en dinsdag was ‘ie binnen. Ik heb hem meteen uitgemaakt en hij is zooo mooooi!!! De ‘werking’ is wel een heel stuk lastiger aangezien het niet aanzetten, foto maken, klaar. Als je wil kan dat wel, dan moet je hem op ‘i’ zetten maar ik ben meteen harcore overgegaan op M. Dan moet je eigenlijk alles zelf instellen van de witbalans tot iso. Best lastig maar wel super leuk.
bIMG_0012 bIMG_0014 Ik wil hem zo min mogelijk op de automatische stand zetten en zoveel mogelijk zelf uittesten enzo! Ik kan met mijn camera ook filmen maar dat heb ik eigenlijk nog niet echt geprobeerd. Eerst het maken van fatsoenlijke foto’s maar eens onder de knie krijgen!
Als je zelf een compact hebt en over wil stappen naar iets beters kan ik deze zeker aanraden, ik ben er super blij mee!
bIMG_0005 Toen ik hem bestelde kreeg ik er een nekstrap, lensdop, lensstrap en een kabel bij waarmee je de foto’s op de computer kan zetten. Overigens kan ik je wel aanraden om er meteen een geheugenkaart bij te kopen, die zit er namelijk niet bij en de camera vraagt daar wel om. Het is niet perse nodig maar dan kun je er veel meer foto’s mee maken. Ik wil over een tijdje denk ik ook nog een andere nekstrap bestellen (als die te vinden zijn) die er iets leuker uitziet.
Mijn eerste probeersels:

De allereerste gelukte foto van onze kat, Misschientje! :)

De allereerste gelukte foto van onze kat, Misschientje! 🙂

Ik vind deze dingetjes zo vet, geen idee wat het zijn maar dat maakt niks uit, ze zijn cool.

Ik vind deze dingetjes zo vet, geen idee wat het zijn maar dat maakt niks uit, ze zijn cool.

Verkeerd gefocust.

Verkeerd gefocust.

bDSC00026

Kijk hoe ver dat ding kan inzoomen, dat zwarte omcirkelde vlekje is mijn paard.

Kijk hoe ver dat ding kan inzoomen, dat zwarte omcirkelde vlekje is mijn paard.

Dit is een stuk ingezoomd, het beeld blijft gewoon goed en scherp. Dit was nog niet eens maximaal ingezoomd, ik kon véél verder! :o

Dit is een stuk ingezoomd, het beeld blijft gewoon goed en scherp. Dit was nog niet eens maximaal ingezoomd, ik kon véél verder! 😮

De Sony Cyber-Shot DSC H300 is heel licht en compact maar toch is de kwaliteit heel goed. Hij is makkelijk mee te nemen door de neckstrap. Het is echt wennen en heel anders als een compact maar ik ben er súper blij mee!

Let niet op mij, ik had mijn chill outfit aan en geen make-up op lol

Let niet op mij, ik had mijn chill outfit aan en geen make-up op lol

Welke camera zouden jullie graag willen hebben?

Liefs,
Fieke ❤

8 thoughts on “New in: Camera! ♥

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

