Review: Andrélon perfecte krul mousse

Goodmorning!
Ik wil vandaag mijn holy grail op haargebied met jullie delen!
Ik heb krullend haar en dat kan af en toe heel erg lastig zijn, zeker omdat het best een ‘ondergestopt kindje’ is. Als ik zeg dat er mijn haar pluist roept er altijd wel iemand, dan moet je je haar kammen. Nou nee, als ik dat doe gaat het echt mis. Mijn haar lijkt dan letterlijk een poedel, een ontplofte bol. Krullend haar is totaal niet vergelijkbaar met steil haar of zelfs haar met slag. Er zijn wel verzorgingsproducten voor krullend haar maar het blijft altijd lastig. Ik heb vorig jaar eindelijk iets gevonden wat werkt, perfecte krul mousse van Andrélon!
bIMG_2334

bIMG_2333 bIMG_2337 De mousse zit in een ijzeren flacon, de flacon heeft die typische donkerpaarse/donkerblauwe kleur die meerdere Andrélon producten hebben. Aan de onderkant heeft de bus een soort ombre-effect waar de donkere kleur overgaat in oranje. De andere soorten mousse (bijvoorbeeld voor slag of stijl haar) heb aan de onderkant een andere kleur. Als je meerdere bussen hebt kun je ze dus heel handig uit elkaar houden.
De mousse komt uit een spuitmond die heel makkelijk schoon te houden is. Ik hoef hem nooit schoon te maken en er blijft al helemaal geen product op de dop achter.
bIMG_2348 bIMG_2349 Oke, ik had vandaag dus toevallig een good hair-day. Dit is mijn haar zonder product erin maar normaal ziet het er echt niet zo uit hoor. Mijn haar is origineel een soort slag/krullen, ik was mijn haar ongeveer 3 keer per week met shampoo en conditioner. Als ik het gewassen heb ga ik slapen met handdoekdroog haar. De volgende ochtend is mijn haar eigenlijk bijna droog en daarna breng ik iedere ochtend de mousse aan.

Die concentratie kop :lol":

Die concentratie kop 😆

bIMG_2359 bIMG_2362 bIMG_2364 De mousse lijkt een beetje op scheerschuim, het is een vrij waterige vloeistof als het uit de bus komt maar na 3 seconden is het al een volle schuim geworden. Meestal buig ik eerst voorover en kneed/masseer het dan in mijn haar. Ik concentreer mij vooral de achterkant en de ‘binnenkant’ van mijn haar (de plukken die dus onder de bovenste plukken zitten als ik gewoon rechtop zit of sta). Daarna ga ik weer rechtop staan en breng ik met een beetje mousse ook de bovenkant in model. Let op dat je alles goed hebt ingemasseerd, anders blijf je witte stukjes schuim zien!!
bIMG_2375 bIMG_2370 Meestal zit het dan ongeveer zo! Zelfs al zit mijn haar ’s ochtends al goed, toch breng ik nog mousse aan. Dan weet ik zeker dat de krullen er de hele dag in blijven zitten en dan zit het gewoon net iets minder ‘pluizig’.
De dag door zit mijn haar meestal in een middenscheiding, ik ‘sla’ het ongeveer 800 keer per dag om zodat de scheiding anders zit. Vroeger wilde ik altijd dat mijn haar en scheiding net zo ‘perfect’ en clean zat als meisjes met steil haar maar ik weet nu ook wel dat dat gewoon niet kan. Mijn haar is anders en ik ben er heel blij mee.

Wat voor soort haar hebben jullie? En hoe verzorgen jullie dat?

Liefs,
Fieke ❤

6 thoughts on “Review: Andrélon perfecte krul mousse

    • Hier heb ik de laatste tijd ook heel veel last van, op dit moment probeer ik iedere avond voorzichtig mijn mijn vingers erdoorheen te gaan, het borstelen voor het douchen (met een gewone borstel met van die ‘pinnetjes’) en dan slaap ik met een vlecht in!
      Dat helpt wel voor een groot deel dus hopelijk bij jou ook? 🙂

      Like

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

