POTD: Eindhoven en Mockingjay 17 – 12 – ’14

Hai!
Ik wilde dit artikel al sinds donderdag maken maar mijn laptop bleef maar opstarten en opnieuw afmelden, het is écht tijd voor een nieuwe laptop denk ik. Ik heb de laptop van mijn broertje maar even gejat want ik wil dit artikel wel graag maken!
Woensdag begon mijn kerstvakantie namelijk. Om de vakantie goed in te luiden ging ik met vriendinnen naar Eindhoven en ’s avonds gingen we (eindelijk!) naar Mockingjay toe! Het leek me leuk om de hele dag mijn camera mee te nemen om foto’s te maken. Bereid je voor op veel halve selfies, mirrorfoto’s en peace tekens (van mij vooral eigenlijk).
DSC00606 DSC00599 Haha, hoi. Toen ik wakker werd en buiten keek zag ik dat het regende, wauw, leuk. Ik maakte me snel op, ontbeet en ging op de fiets naar het station waar Roos en Julie op me zouden wachten.
DSC00603 In de trein! Julie op de foto hierboven was zeer fotogeniek bezig. Lekker ding alles.
DSC00605 We gingen als eerste naar de Primark omdat Julie nog al fan is van superhelden en marvel dingen, bij de Primark hebben ze meestal Marvel shirts enzo. Zelf heb ik een hele toffe broek gekocht, een ketting, van die fluffy sokken, twee shirtjes en een tas maar die zien jullie binnenkort nog wel voorbij komen!
DSC00608 DSC00607 We kwamen deze twee über-coole dingen tegen. Ik zag die Bambi trui hangen en ik vroeg me af of die lichtjes echt aankonden, en het kon ook nog! Dat was wel echt even leuk. Ook zagen we dat hondenpakje hangen en Julie, de mafkees, heeft hem ook echt meegenomen voor haar hondje lol.
DSC00609 DSC00610 We gingen eten bij La Place! Ik had echt heel erg veel dorst gekregen dus ik nam een medium exotische sinaasappel smoothie en, zoals gewoonlijk, een broodje met die zalm salade! Julie had een hele lekkere cranberry smoothie en ook een broodje zalm. Roos had een roomkaas broodje, die wil ik ook nog een keer proberen!
DSC00611 We keken nog even rond in de V&D want Julie moest een cadeautje kopen en ik zag deze coole stieren/buffel kop. Awesome, ik wil hem.
DSC00612 DSC00613 Roos had niks gekocht bij de Primark maar bij de V&D zag ze deze blazer hangen, hij stond haar echt heel leuk dus die heeft ze gekocht!
DSC00615 DSC00616 Roos en Julie wilden naar de Sting maar mijn geld was ongeveer op dus ik ben op de eerste de beste bank gaan zitten. Na een klein uurtje (!) kwamen Julie en Roos terug met een paar truien en een broek.
We zijn toen door gelopen naar de Xenos waar ik roze decoratie zand, gouden glitter en een bol roze wol kocht om mijn Wreck this journal te versieren. Ook gingen we naar de Hema omdat Roos nog meer washi tape wilden.
DSC00618 Ik ging even snel een schoenen winkel binnen en daar zag ik deze vette air max. Het is dat ik niet nog een paar schoenen met roze wil (dan ga ik liever voor zwart ofzo) maar anders. Het roze is trouwens echt heel erg fel.
DSC00625 DSC00624 Hoi wij zijn cool.
DSC00614 Julie, damn.
DSC00626 We gingen met de trein terug omdat we om 5 uur hadden afgesproken met Kim en Julia bij Julie thuis!
DSC00635 DSC00637 Bij Julie thuis! Haar hondje, Doeska, is zo schattig! We hadden haar het hondenpakje aangedaan maar het zat te strak bij haar poten. Arme Doeska!
DSC00640 Ik hou van deze twee sukkels! ❤
DSC00645 DSC00647 Gurls!
DSC00643 Omdat Julia en Kim Catching fire nog niet hadden gezien gingen we die kijken en ondertussen aten we pannenkoeken. Ik zat letterlijk op de grond voor de tv allerlei dingen te vertellen die niet in de film zaten maar wel in de boeken, stiekem zat ik ook dikke spoilers te geven en de tekst mee te praten. Obsessies.
DSC00644 DSC00642 Chickies! DSC00648 Hertjes in de tuin.
DSC00649 DSC00650 We gingen op de fiets naar de bioscoop en omdat Julia en Kim geen fiets bij hadden ging Julia op mijn fiets en ik bij haar achterop (ik kan niet met mensen achterop fietsen) en Kim ging bij Roos achterop.
Toen we aankwamen bij de bioscoop bleken er nog maar 10 (!!) vrije plaatsen te zijn en er stond een super lange rij voor ons. Ik was echt heel bang dat ‘ie vol zou zijn en we hem weer niet konden zien… Gelukkig ging iedereen voor ons naar Gooische vrouwen of de Hobbit. Toen we in de zaal aankwamen snapte we wel waarom er zo weinig plaatsen waren, we zaten in zo’n hele kleine zaal met 34 plaatsen… Wij waren toen nog de enigste samen met een groepje kinderen van 8 ofzo die alleen maar aan het gillen waren, fijn.
Gelukkig werd het toen iets drukker en had een ouder meisje iemand van het personeel gehaald. Iedereen moest gaan zitten op de plek waar je moest zitten en helaas moesten we toen verhuizen naar de plek waar die kinderen zaten. Overal lag popcorn en ze hadden drinken op de stoelen geknoeid, thanks. Die man van het personeel bood ons als excuses een bak popcorn en drinken aan, dat was dan wel weer heel chill!
DSC00657 De film was al veel sneller afgelopen dan ik wilde. Dit deel sloeg echt alles… Ik had echt hoge verwachtingen van de film omdat het boek echt heel vet was maar ik vond dit deel veel vetter dan de andere twee. Het is minder letterlijke gevechten en meer ingaan op de wereld van Katniss. Hoewel ik de boeken beter blijf vinden (uitgebreider enz.) kwam deze film echt heel dicht in de buurt. Het leuke was dat er ook stukken waren die niet in het boek stonden.
Let op dit kan een spoiler zijn!
Voor de mensen die de boeken hebben gelezen of de film hebben gezien, dat stuk waar Katniss Peeta voor de eerste keer weer ziet sinds zijn ‘tijd’ in het Capitool was zo leuk! Iedereen zat echt, huh, wat, ik snap het niet en ik zat zovan ahhhh, moest je het boek maar lezen. Ik hoopte echt dat de film toen zou stoppen zodat niemand er ook maar iets van snapte maar dat gebeurde helaas niet.
Ik blijf echt zo verliefd op de hele Hunger games trilogie, de boeken en de films. Obsessies enzo.
DSC00654Liefde. ❤ Vlnr: Roos, Kim, Julie, Julia.DSC00658 Lekker scheve foto, ik moet deze poster hebben.
Ik heb de rest van de foto’s perongeluk verwijderd maar dat waren er toch nog maar 3 ofzo. Na de film ging ik nog even chillen met Julie en een vriendin van haar die ook naar Mockingjay ging kijken, Janneke. Soort van after party lol.
Mama kwam mij halen met de auto en ik sliep rond 1 uur denk ik.

Dit was echt wel een goed begin van de vakantie! Ik kan iedereen sowieso pittig hard aanraden om Mockingjay te gaan kijken. Hij is intens vet.

Hoe zijn jullie de vakantie begonnen?

Liefs,
Fieke ❤

11 thoughts on “POTD: Eindhoven en Mockingjay 17 – 12 – ’14

  1. Ik moet ook nog naar Mockingjay! Opzich wel fijn dat ik de film zo laat nog moet zien aangezien de bioscoop dan lekker rustig is haha! Ik was namelijk afgelopen maandag naar Gooische Vrouwen en er was letterlijk geen enkele plaats vrij… Jammer dat jij last had van die kinderen!

    Liked by 1 persoon

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

