Christmas decorations + kleine diy

Heee!
Aangezien het bijna kerstmis is ( 😀 ) wil ik graag mijn kerst decoraties laten zien met een kleine DIY die je nog snel even kan maken als er bijvoorbeeld bezoek komt en je nog even snel iets leuks wil toevoegen. Ik vind kerstmis altijd zo gezellig en ik vind het super leuk om overal lampjes enzo te hangen dus here we go!
bDSC00859
bDSC00846
Dit heb ik gebruikt voor de ‘DIY’ maar je kan gewoon gebruiken wat je in huis hebt en zelf dingen toevoegen of juist weglaten. Uiteindelijk heb ik de rode ballen met gouden glitters niet gebruikt omdat ik dat te druk vond worden.
Ik heb een paar kleine kerstballen gebruikt die we nog een huis hadden en twee grotere, verder ga ik alles neerleggen op een dienblad maar je kan hier ook een schaal voor gebruiken, de gouden glitters kocht in bij de Xenos voor €1,99 en de gouden sterretjes bij de Primark voor €0,50. De kaarsen heeft mijn moeder een keertje meegenomen van de lidl. 🙂
bDSC00851
Zet de kaarsen op een strategische plek op het dienblad zodat je genoeg ruimte hebt om het te versieren. Ik vond de kaarsen zo leuk door de glitters die erop liggen maar je kan er ook gewoon wat glitters en sterretjes overheen gooien, dat geeft precies hetzelfde effect.
bDSC00853
bDSC00861
Gooi de kerstballen en de rest van de versiering erbij. Je kan ook andere kleuren of materialen gebruiken, dat licht helemaal aan jou natuurlijk.
bDSC00858
Ik kwam deze schattige sneeuwpop en rendier tegen die eigenlijk bedoelt waren om in de boom te hangen, ik knipte het gouden touwtje eraf en die zette ik langs de kaarsen neer. Zijn ze niet super lief?
bDSC00863
Toen ik woensdag naar Eindhoven ging kwam ik die sterretjes tegen bij de Primark voor €0,50 en ik heb ze toen maar gewoon meegenomen omdat ik weet dat ze vast nog eens van pas kwamen. Ook de gouden glitters nam ik mee bij de Xenos, daar twijfelde ik wel even over maar voor €1,99 zo’n relatief grote pot waar je best lang mee doet kon ik ook niet laten.
bDSC00865
bDSC00868
Nu gooi je deze twee eroverheen, zorg er wel even voor dat je niet ineens een berg glitters krijgt maar dat het goed verdeelt ligt. Ook deed ik nog wat glitters over de kaarsen om het extra feestelijk te maken.
bDSC00871
bDSC00874
En tadaa, zo simpel is het! Het kost in totaal maar 5 minuten en de meeste dingen heb je denk ik wel in huis liggen. Het is super leuk om tijdens het kerstdiner een (paar) van zulke schalen op tafel te zetten met een lekkere geurkaars erop.

bDSC00881
Verder heb ik twee van zulke lichtsnoeren op mijn kamer hangen. Ik vind het zo gezellig! Ik denk zelfs dat ik ze na de feestdagen laat hangen want het ziet er veel knusser en leuker uit, als ik alle twee de snoeren aan heb hoef ik vaak niet eens het grote licht aan te doen omdat die snoeren al een zacht licht verspreiden. De snoeren kosten maar €2,50 bij de Hema voor (volgens mij!) 50 lampjes. Je had ze ook in verschillende kleurtjes maar dat vond ik dan weer te druk worden.

bDSC00887
Als je bij de Action of Ikea een paar kussentjes en dekentjes koopt en die op je bed of banken legt ziet het er meteen een stuk gezelliger uit. Die twee kussentjes helemaal links komen trouwens van mijn oma, die heeft ze zelf gemaakt, dus die staan standaard op mijn bed maar ik heb eigenlijk altijd te veel kussens op mijn bed liggen, haha. Ik vind het gewoon fijn om met minstens 4 kussens te slapen.

bDSC00895
En natuurlijk een kerstboom! Daarmee kan je nooit fout gaan ofcourse.

bDSC00898
Mijn moeder had nog een paar dienbladen gevonden dus ik heb er nog twee versiert met kaarsjes en kerstballen. Deze heb ik expres een beetje goudkleurig gehouden omdat de rode kerstballen bijna op waren. In de waxinelichthouders zitten trouwens paarse waxinelichtjes waar ik ook weer gouden glitters overheen heb gedaan, blijft leuk!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn kerst decoratie te zien! Misschien een beetje laat aangezien het overmorgen als 1e kerstdag is maar ik hoop dat jullie toch een beetje inspiratie hebben opgedaan!
Iedereen een hele fijne kerst alvast! x

Hoe hebben jullie je huis versiert? Vinden jullie kerst ook altijd zo gezellig?

Liefs,
Fieke ❤

11 thoughts on “Christmas decorations + kleine diy

  1. wauw echt een leuke DIY! En heel simpel maar toch super leuk!! Haha bij ons staat er nog niks :0 geen lichtjes niks… oops we zijn dit jaar laat met versieren… normaal gesproken hebben wij altijd een boom en lichtjes hangen in het huis… 🙂

    Liked by 1 persoon

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

