Favoriete nagellak 2014!

Goeiemiddag!
Toen ik vorig jaar nog blogde op mijn oude blog (Moopolish) heb ik een artikel gemaakt met mijn favorieten van 2013 en dat wil ik nu weer doen, soort van traditie. Ik wilde er eerst geen swatches bij doen (mijn nagels zijn dramatisch, de stress van de proefwerkweek is nog steeds zichtbaar door mijn korte nagels). Toen ik eenmaal bezig wat met fotograferen zat ik zo in de ‘flow’ dat ik de swatches er toch maar bij heb gedaan. Verwacht er niet teveel van maar het is tenminste iets… Ik wil aan jullie graag China Glaze – Turned up turquoise, Sinful Colors – Let’s talk, China Glaze – Purple panic, Claire’s – Music Festival, Miss Sporty – 063 en Essie – Beyond Cozy laten zien!
bDSC00958
image image
China Glaze – Turned up turquoise
Deze kleur heeft in de zomer bijna non-stop op mijn nagels gezeten. Hij is echt neon maar wel super vrolijk en zomers. De kleur is in het echt misschien nog wel iets donkerder. China glaze is niet heel makkelijk te verkrijgen maar ik heb het besteld bij enchantra. Omdat de kleur zo fel is hebben ze hem mat gemaakt. Dat is heel handig want zo droogt de nagellak echt heel snel. Daarom als ik snel een kleurtje wil lakken pak ik vaak een van die neon’s.

image image Sinful colors – Let’s talk
Deze kleur heb ik pas een paar weken (klik) en dit vind ik echt zo’n gave kleur! Mijn camera vind het lastig om hem vast te leggen omdat de kleur tussen paars en blauw in zit maar wel meer aan de paarse kant. Toen ik hem kocht had ik er best hoge verwachtingen van maar toen ik hem aan het lakken was in slecht licht was het eigenlijk best een teleurstelling. Ik dacht namelijk dat het een soort paarse kleur was met lichte paarse shimmer, ook mooi natuurlijk maar zo’n kleurtjes heb ik al. Toen ik hem ’s ochtends zag in het daglicht schrok ik. De kleur is echt super mooi! Let’s talk is een donker paarse kleur met een soort paarse shift/shimmmer. Heel bijzonder, ik heb nog nooit zo’n kleur gezien. Die ga ik in 2015 heel vaak dragen! Sinful colors is vrij nieuw in Nederland en ik heb er nog maar weinig mensen over gehoord. Dat is volledig onterecht want de nagellak is heel goedkoop, makkelijk verkrijgbaar (bij de Kruidvat) en de kleuren zijn heel speciaal en mooi. Veel minder doorsnee dan Essence of Catrice en volgens mij nog goedkoper ook! Een win-winsituatie dus!

bDSC00985 bDSC01002 China glaze – Purple panic
Deze kleur mag dan wel purple panic heten maar purple is het niet. Het is een fel roze kleur (het panic-stukje klopt dus wel) met een blauwe ondertoon. Hij neigt ergens heel ver weg paars maar het is toch écht wel roze. Ook deze heb ik in de zomer heel vaak gedragen, vorig jaar liet ik hem ook al voorbij komen maar ik vind dat ‘ie dit jaar weer een plekje verdient! Ook deze kleur is mat en droogt dus heel snel. Purple panic heb ik ook besteld bij enchantra.com.

bDSC00987 bDSC01010 Claire’s – Music festival
Music festival is best wel anders als alle andere kleuren die ik heb. Ik draag vooral felle of juist donkere kleuren, maar mijn nagels vallen meestal wel op. Deze kleur is daarom zo fijn om erbij te hebben. Als ik een keer een serieuze ‘activiteit’ (hoe noem je dat? Begrafenissen, bruiloften, belangrijke gesprekken enz.) heb of een keer een niet opvallende kleur wil pak ik deze. Hij is heel zacht en een beetje nude. Ik heb dit lakje een keer meegenomen naar een vriendin en toen is ‘ie helaas gevallen dus de dop is beschadigd en ik heb hem een keertje uitgeleend aan een andere vriendin en die heeft toen op het potje geknoeid (en ik ben te lui om het te poetsen) dus het flesje is niet meer perfect maar de kleur blijft echt heel mooi! Alhoewel ik wel een beetje twijfel of de kleur goed bij mijn huidskleur staat draag ik hem toch gewoon.

bDSC00990 bDSC01042 Miss sporty – 063
Ik vind het jammer dat Miss sporty hun nagellak geen namen geeft. Maar verder is de kleur echt schitterend! Dit kleurtje is in het begin van dit jaar gehypet omdat het een Jinx-dupe zou zijn. Ik heb Jinx niet maar ik vind de kleur echt zo gaaf! Toen ik hem op had wilde Roos hem ook meteen hebben! Het een een oranje kleur met gouden glitters er doorheen. Omdat het een sandlakje is, is de nagellak nog aparter. Het potje is niet heel groot dus ik heb al ongeveer 2/3 opgemaakt. Helaas is de substantie nu wel heel erg stroperig geworden. Daardoor is het lakken van 063 wel lastiger geworden maar de kleur blijft echt schitterend!

bDSC00993 bDSC01027 Essie – Beyond cozy
Ook deze kleur liet ik vorig jaar zien maar is nog steeds favoriet! Vooral voor een feestje is deze kleur echt geweldig. Ik heb nu een kleur van Catrice die er op lijkt maar net een paar tinten gouder is. Essie is niet heel goedkoop maar ik kon Beyond cozy voor een goedkopere prijs bij de Big Bazar krijgen! De glitters zijn heel klein dus de kleur is heel lastig van je nagels af te halen. De glitters blijven overal aan plakken en zitten uiteindelijk overal op je vingers. Maar de kleur is zo mooi dat ik het er zeker voor over heb! Helaas is ‘ie volgens mij niet meer te koop maar er zijn veel kleuren die erop lijken.

bDSC00967 Zo, dat waren ze alle 6! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik heb echt niet de mooiste nagels, dat weet ik maar ik vond het super leuk om dit artikel te maken! Mijn nagels en nagelriemen zagen er niet heel gezond uit na 6 kleuren lakken en die ook weer eraf halen maar na een goede crème was dat ook weer opgelost.
Ik heb dit keer ook iets anders geprobeerd met de foto’s en ik ben eigenlijk best tevreden, wat vinden jullie ervan? 🙂
En nu op naar 2015! 😀

Wat waren jullie favorieten nagellakkleuren van 2014?

Liefs,
Fieke ❤

4 thoughts on “Favoriete nagellak 2014!

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

