Wreck this journal update #1

Goodmorningg!
Toen ik dit artikel schreef was ik al heel enthousiast over Wreck this journal en nu ik de mijne echt heb ben ik alleen nog maar enthousiaster geworden! Ik heb al een paar pagina’s af (sommige mooier dan de ander) en ik vond het hoog tijd eens een keer een update te doen.
De kaft heb ik al af maar dit is ‘tijdelijk’ tot ik verf heb gevonden om het uiteindelijke idee uit te werken. Roos had haar Wreck this journal zo gedaan maar dan met andere kleuren dus ik heb haar lekker nageaapt, nee hoor grapje, ik heb het netjes gevraagd, haha.
bDSC01145 bDSC01147 Ik begon meteen op de eerste bladzijde en ik had even gewoon zin om een regenboog en een eenhoorn te maken dus ik maakte een regenboog en eenhoorn. De eenhoorn heeft vet rare worstpootjes enzo maar ik vind hem best cool. Roos heeft hier zo’n gaaf ding gemaakt, een soort aztec printje in het zwart met stippen en strepen, die was echt gaaf! Ik wilde de binnenkant van de letters ‘Wreck this journal’ eigenlijk ook in regenboogkleuren doen maar dat leek me dan weer iets te veel van het goede.
bDSC01151 Ik besloot de naam pagina ook maar meteen te doen. Ik zette random een hashtag neer en toen ben ik maar gewoon alle random woorden die in me opkwamen neer gaan zetten in allerlei kleurtjes, er staan echt allerlei dingen van Hunger games tot namen van vrienden en echt alles wat ik kon verzinnen. Ik vind hem best vrolijk geworden!
bDSC01154 De twee pagina’s erna heb ik tussendoor een keer gedaan. De bladzijde met paginanummers is verbrand omdat ik dat op die pagina erna heb gedaan, dat is wel heel jammer. Daarom heb ik er maar gewoon nummers tussen gezet. Beetje het idee van die hashtags maar dan anders. Ik baal nog steeds een beetje van die gaten door die andere pagina maar dat heb je eigenlijk op alle pagina’s.
Op de andere bladzijde staan alle benodigdheden en daar wilde ik overal dingen tekenen en plakken die bij die bij dat ding hoorde maar toen ik er iets bij had gekrabbeld vond ik het eigenlijk nog wel leuker. Overal staat wel iets en ik vind het er best grappig uitzien. Het viel me trouwens op dat er twee keer touw staat, onderaan in de eerste rij en bovenaan in de tweede rij!
bDSC01155 Dit was de eerste ‘echte’ bladzijde waarbij je echt een opdracht kreeg, de rug van het boek breken. Ik heb het geprobeerd maar af en toe blijft ‘ie nog steeds een beetje dicht klappen. Waarschijnlijk komt dat wel goed als ik er meer in heb gewerkt. Aangezien ik hier niet echt iets bij kon tekenen en ik zin had om de bladzijde in de fik te steken heb ik hem maar meteen Hunger games-achtig gemaakt. Er staat ‘Fire is catching and if we burn you burn with us’. Dat zegt Katniss tegen President Snow als ze propo’s aan het maken zijn is district 8. Ook probeerde ik een mockingjay pin te tekenen maar dat mislukte, lol.
En toen begon het leuke deel, het aanbranden. De eerste keer ging het te snel en brandde ik meteen een groot stuk weg. Ik vond het zo leuk om te proberen stukken aan de branden zonder er doorheen te branden. Lekker toepasselijk, fire is catching, pagina aanbranden, do you see what I did there? Hahaha.
bPicMonkey Collage bDSC01158 Ik bedacht me dat als ik al heel veel in het boek gedaan zou hebben dat ‘ie dan ‘bol’ gaat staan. Ik wist dat er een opdracht was dat je de zijkanten moest kleuren en als er al heel veel inzit kan dat niet meer. Daarom besloot ik het maar meteen doen. Ik zat in de flow dus ik ging door op de hungergames. Ik kan echt niet mooi schrijven dus daarom is het een beetje verpest. Er staat, ‘May the odds – be ever in your favor – The hunger games’. Achteraf had ik veel beter van The hunger games, Happy hunger games kunnen maken.
Omdat ik de woorden alleen te saai vond heb ik er ook nog een soort regenboogprint er onder gedaan. Ik had deze foto’s beter iets eerder kunnen maken want nu zit er alsnog iets tussen waardoor het niet meer heel strak is…
Op de pagina zelf heb ik het nog een keer geschreven en een random patroon gemaakt met hoekjes ofzo.
bDSC01157 Dit idee klonk zo leuk in mijn hoofd en achteraf bleek het tegen te vallen. Ik heb de randen ‘gestikt’ met een roze wollen draad en in de binnenkant heb ik roze en rode vilten hartjes geplakt. Eerst had ik tussen de hartjes door een zwarte draad gedaan maar dat was echt niet mooi dus dat heb ik er weer uitgehaald. Ik vind het te kaal dus ik wil er eigenlijk nog iets bij naaien maar ik weet niet zo goed wat…

bDSC01146 Dat waren de bladzijdes die ik tot nu toe heb gedaan! Ik ben wel aan een paar andere bladzijdes begonnen maar die kan ik niet in een keer afmaken dus die zien jullie nog wel een keer voorbijkomen. Ook heb ik voor een groot deel van de bladzijdes al plannen dus ook die zien jullie heel snel denk ik!
Ik vind het heel leuk om lekker te klooien met pagina’s en dingen te proberen. Niet alle pagina’s zijn even mooi maar dit boek is vooral bedoelt om dingen te testen en vooral niet te serieus bezig te zijn of het boek mooi te maken.

Wat vinden jullie van Wreck this journal? Zouden jullie zo’n boek aanschaffen?

Liefs,
Fieke ❤

6 thoughts on “Wreck this journal update #1

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

