Favorites Friday #5

Hello chickies!
Ik heb inmiddels weer een heleboel nieuwe favorieten erbij gekregen en die ga ik vandaag met jullie delen!
Allereerst, sorry voor de slechte foto’s, als ik thuis kom om half 4 is het al zo donker in huis dat ik foto’s moet maken met de lampen aan en geen ik heb softboxen (wordt aan gewerkt!) dus de foto’s nogal geel belicht. Ik baal er zo van dat het al vroeg donker is! Gelukkig begint het langzaam lichter te worden, maar aangezien dit artikel vol staat met favorieten stop ik met zeuren over het weer! 😉
Lees verder over een tv-serie, een plant, eten, een liedje en sokken! Lekker random allemaal, haha!
bDSC01175 Cozy socks
bDSC01190 bDSC01192 Toen ik in het begin van de vakantie bij de Primark was zag ik deze sokken hangen. Ik voelde er even aan en ze waren zo zacht! Ik besloot dit paar en een donkerblauwe te nemen. Ze zijn fijn om in schoenen te doen als het heel koud is of gewoon om als pantoffels te gebruiken. Ze houden mijn voeten echt heel warm en ik heb ze bijna niet meer uit gedaan!
Er zitten wel twee ‘nadelen’ aan, de paren die ik heb, hebben glinsterende sliertjes. Dat ziet er heel mooi uit maar die laten dus wel los. Als ik dan mijn sokken uitdoe zit de vloer wel eens onder die sliertjes. Opzich valt het best mee maar het kan wel lastig zijn. Ook zijn ze na een paar keer wassen nog wel warm met niet meer heel zacht. Natuurlijk kun je dat ook niet verwachten voor de prijs dus als ik nog een keer bij de Primark kom neem ik nog een paar mee!

Orange is the new black
bNaamloos7 o-ORANGE-IS-THE-NEW-BLACK-facebook Sinds ik deze serie heb ontdekt ben ik echt helemaal verslaafd! Ik wil niet alles in een keer kijken dus ik kijk ongeveer iedere dag 1 aflevering. Het verhaal is gewoon heel grappig en de personen die er in spelen vind ik leuk. Poussey, Nicky en Pennsatuckey vind ik persoonlijk het leukste.
Het verhaal gaat over een vrouw, Piper Chapman, die toen ze jonger was verkering heeft gehad met een vrouw, Alex Vause en een tijdje op het slechte pad is geweest. Nu, jaren later, is ze verloofd met Larry en komt haar verleden ineens terug. Ze blijkt te zijn verklikt in een rechtzaak en moet naar een gevangenis om haar straf uit te zitten.
Ik vind het heel leuk dat je de personen in de gevangenis leert kennen door terugblikkken op hun verleden. Iedere aflevering kom je iets te weten over een van de personen, je moet af en toe wel een goed geheugen hebben wil je alles onthouden maar het stukje bij beetje idee vind ik heel tof.
Ik ben nu bij aflevering twee, seizoen twee en ik ben een beetje bang wat ik moet gaan doen als ik klaar ben met seizoen twee want seizoen drie komt pas ergens in juni uit volgens mij! 😮

Noodles

Excusez moi voor de slechte camera van mijn telefoon!

Excusez moi voor de slechte camera van mijn telefoon!

bDSC01183
Tot twee maanden geleden at ik eigenlijk nooit noodles en nu minstens één keer per week. Toen we in de schoolkantine ineens 3 smaken noodles kregen en iedereen er heel enthousiast over was wilde ik ze ook een keer proberen. Sindsdien ging het mis, lol. Iedere maandag heb we 3e uur een tussenuur en dan zit ik meestal met een groepje klasgenoten in de aula te chillen en íedere keer ga ik noodles halen, echt iedere keer. Op school verkopen ze die in bekertjes maar thuis eet ik meestal gewoon die uit een zakje waar je warm water bij doet.
Het rare is, die roerbaknoedels met groenten enzo vind ik helemaal niet lekker en die uit een zakje kan ik bijna iedere dag eten.
Als ik tussendoor echt heel erge honger heb of als ik later thuis kom uit school neem ik meestal een bord noodles maar eigenlijk nooit als avond eten, daar vind ik ze te slecht voor vullen. Ik vrees de dag dat ik er te veel heb gegeten en ze niet meer lust!

Ficus
bDSC01177 bDSC01178 Oke, dit is een grappig verhaal. Met mijn vriendinnen deed ik surprise en Julie bleek mij te hebben. Langs de ‘gewone’ cadeautjes heeft ze dus ook deze plant gekocht. Er zit zelfs een verhaal achter, Julia, Kim en Julie noemen mijn soms in plaats van Fieke, Fiekes. En aangezien deze plant Ficus heet (dezelfde uitspraak) wilde Julie er eentje aan mij geven. Ik moest zo hard lachen toen ze de uitleg erbij gaf, dankjewel Julie, je bent een schat! ❤
Hij staat nu boven op een kast in mijn kamer en ik vind het zo gezellig. Ik was eerst bang dat ik hem dood zou laten gaan maar als ik hem ongeveer één keer in de twee dagen een beetje water geef gaat het, tot nu toe, prima. De moeder van Julia vertelde dat ze ook een Ficus in hun woonkamer had staan en die was ook zo klein begonnen maar is nu bijna 1,5 meter! Ik hoop niet dat die van mij zo groot wordt, nu is ‘ie schattig!

United states of pop 2014 – DJ earworm

Ik ontdekte dit liedje een paar dagen voor het begin van 2015 en het is een mash-up van van veel bekende popliedjes van 2014. Ik ken eigenlijk alle liedjes die erin voorkomen en het waren inderdaad bijna alle liedjes die ik leuk heb gevonden. Toen ik hem Roos liet luisteren vond ze het maar een irritant liedje omdat ze steeds mee wilde zingen met de originele tekst. Sinds ze hem vaker heeft gehoord luistert ze hem heel vaak!
Ik word heel blij van dit liedje want het doet mij denken aan de leuke momenten van 2014, DJ earworm doet ieder jaar zo’n mash-up, er is ook een dance mash-up die ik ook heel leuk vind!

bDSC01169
Ik heb echt heel veel favorieten erbij gekregen de afgelopen weken maar dit zijn toch wel de belangrijkste en leukste. Orange is the new black kijk ik iedere dag. De ficus staat gewoon heel gezellig op mijn kamer en noodles zijn echt lekker! De 2014 mix luister ik samen met ‘the hanging tree’ de hele dag.
Ja, ik heb veel leuke favorieten dit keer! (no shit, anders waren het geen favorieten!)

Wat is jullie favoriete serie en liedje?

Liefs,
Fieke ❤

6 thoughts on “Favorites Friday #5

  1. Leuke favorieten. Noodles zijn lekker, zelf heb ik onlangs die van Unox ontdekt. Ik heb niet echt een favoriete serie en favoriet liedje verschilt per periode. Momenteel vind ik Catch & Release van Matt Simons erg mooi!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben vorige week begonnen aan OITNB en omg wat ben ik verslaaaaaafd! En ik ben nu al bij seizoen 2 aflevering 8! Ik vind het ook zoooo k*t dat we nog zo lang moeten wachten tot seizoen 3! Dan is alles zo weggezakt! Ik kijk op het moment ook breaking bad. Ik ben nu bij seizoen 4 aflevering 9. Ik wil het niet uitkijken want wat moet ik dan met mijn leven :p hahah!

    Like

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

