Review: Sally Hansen Insta Dri anti chip topcoat

Hoi!
Aangezien ik al minstens een jaar mijn ogen op dit product gericht had ben ik heel blij dat ik hem eindelijk heb! Ik heb het over Sally Hansen Insta Dri!
Ik merkte dat ik de afgelopen tijd steeds minder zin kreeg om mijn nagels te lakken. Als ik ze eenmaal had gelakt vond ik het wel heel mooi enzo maar ik had er gewoon geen zin in. Het drogen duurde zo lang en ik ben zo onhandig dat ik minstens 5 uur doodstil moet zitten, wil ik er geen deuken in maken. Toen ik in de stad was besloot ik Insta dri dan toch eindelijk mee te nemen en daar heb ik alles behalve spijt van!
bDSC01234 bDSC01228 bDSC01201 Ik heb eerst een tijdje seche vite geprobeerd, ook een sneldrogende topcoat, maar die werkte voor mij niet. Hij droogde wel snel maar ik kon mijn nagellak de volgende dag in een plak eraf trekken. En dat is voor mij altijd een probleem, ik kan nagellak er in veel te grote repen eraf halen maar door seche vite werd dit nog veel erger. Daarom ben ik gestopt met het gebruiken van seche vite en ging ik terug naar mijn oude topcoat.
bDSC01253 bDSC01255 De substantie is een klein beetje aan de dikke/stroperige kant maar niet zo erg dat je daar last van hebt.
Het potje vind ik heel mooi, het rode steekt mooi af bij normale top- of basecoats. Er zit een soort ‘curve’ in het potje waardoor ‘ie gebogen is, cool!
Het kwastje heeft vrij lange en stugge haren, dat vind ik heel fijn! Je brengt de topcoat daardoor heel snel aan, gelukkig is het kwastje niet té breed. Voor mijn nagels is de lengte en breedte echt perfect.
bDSC01217 Zonder topcoat.
bDSC01235 Met topcoat.
Doordat de lak iets aan de dikkere kant is legt ‘ie echt een gelfinish over je nagels. Ik hoop dat je het kan zien want er komt echt een soort spiegellaagje over je nagels heen te liggen. Als ik nu aan mijn nagels voel zijn ze ook heel glad door de gellaag.
Ook de droogtijd is geweldig! De eerste keer dat ik hem geen proberen voelde ik na ongeveer 5 minuten heel voorzichtig en ik kon er gewoon al op drukken. Hij was al droog! Droog zijn en uitharden is trouwens nogal een verschil, een nagellak kan droog zijn (waardoor je hem kan aanraken) maar nog niet uitgehard (waardoor er nog steeds deuken inkomen). Het drogen duurt ongeveer 5 minuten en het uitharden is na een kwartiertje ook wel klaar. Je kan je handen na een kwartier gewoon al gebruiken!
Omdat Insta dri zo snel droogt heb je ook veel minder snel deukjes of beschadigingen waardoor het geheel er ook nog eens mooier uitziet.bDSC01236 Hij verlengt voor mij de draagtijd van nagellak niet, na ongeveer 3 dagen krijg ik toch wel chips (je nagellak ‘brokkelt’ dan langzaam af). Dat vind ik eigenlijk geen probleem want na 3 dagen wil ik vaak toch wel een ander kleurtje.
Ik heb wel vaker gelezen dat insta dri bij veel mensen als ze ongeveer de helft hebben opgemaakt dik wordt maar dit heb je altijd wel bij snel drogende topcoats. Gewoon een druppel thinner erbij en je bent weer ‘good to go’!
Nog een klein nadeel, omdat je een dikke laag topcoat krijgt moet je over je hele nagel lakken en niet een stuk missen want dan zie je dat van dichtbij wel. Van een afstandje gelukkig niet maar ik kan me daar bij mezelf wel aan ergeren.
bDSC01200 Ik kan niks anders dan positief zijn!
Hij droogt gigantisch snel, chipt niet snel, werkt fijn en het kwastje is handig!
Insta dri is niet heel goedkoop (rond de €9/10) maar het zeker wel waard. Sally Hansen is te koop bij Kruidvat en Ici Paris XL. Als je nog een sneldrogende topcoat zoekt raad ik deze zeker aan!

Welke topcoat gebruiken jullie?

Liefs,
Fieke ❤

14 thoughts on “Review: Sally Hansen Insta Dri anti chip topcoat

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

