Mijn washi tape collectie

Hallo!
Ik vertelde het een paar maanden geleden al (in dit artikel), ik ben fan van washi tape! Voor de mensen die washi tape niet kennen, het is eigenlijk een soort plakband maar met een andere structuur. Het plakt minder goed maar heeft vaak leuke printjes en kleurtjes. Het is daarom heel handig om voorwerpen (schoolboeken, telefoonhoesjes, fotolijstjes enz.) mee te versieren, omdat washi tape minder goed plakt kun je het er ook weer heel makkelijk afhalen.
Ik heb inmiddels 29 rolletjes en die wil ik vandaag aan jullie laten zien!
bDSC01341 bDSC01346 Ik ga beginnen met die van de Action, deze komen uit een 3-pak. Vaak is de washi-tape van de Action goedkoper dan die van de Hema maar ik vind de kwaliteit en kleurtjes wat minder.
Ik vind de groen-roze combinatie niet helemaal geslaagd maar de bloemetjes vind ik wel schattig, de blauw-witte vind ik wel heel cool! Er zitten een soort vijfhoekjes op in witte en lichtblauwe kleuren. Doet mij een beetje denken aan een honingraad patroon.
bDSC01348 Ook deze komt van de Action, ik vind die met rode-wit-blauwe streepjes denk ik het leukste. Alhoewel ik de andere twee in ‘New York/postzegel’ stijl ook leuk vind! Die linkse plakt trouwens iets te goed, er zitten nog steeds lijmresten op mijn bureau terwijl dit normaal niet gebeurt en ook niet hoort te gebeuren.
bDSC01349 Dit vind ik absoluut de leukste van de Action, het zou bijna een setje van de Hema kunnen zijn! Helaas heb ik de witte met sterretjes weg moet gooien, toen ik hem probeerde te plakken lukte dat niet. Er is iets fout gegaan met de lijmlaag want de buitenkant van de rol was plakkerig maar de ‘plakkant’ niet. Zo jammer want die vond ik zeker in van de leukste!
De rode met hartjes vind ik het allerleukste! Ik dacht eerst dat ze iets fout hadden gedaan bij het snijden omdat er een randje met ruitjes bij vast zit aan het rode, maar ik ben erachter gekomen dat dat zo hoort en dat vind ik eigenlijk nog leuker.
bDSC01350 Haha, deze rolletjes zijn echt vaag. Het is eigenlijk niet eens washi tape maar gewoon een soort plakband. Ik vind de printjes echt lelijk, het zijn vreemde patronen met nog vreemdere kleuren. De enigste leuke is de zilveren met glitter sterretjes maar die heeft dan weer een ‘dof’ effect, net of er vingerafdrukken opzitten.
Mama heeft deze voor mij gekocht, lief bedoelt natuurlijk. Daarom gebruik ik ze gewoon om mee te knoeien of mee te spelen als ik mijn mooie washi tape niet wil verspillen.
bDSC01357 Nu ben ik bij alle Hema tape aangekomen! Dit is geen washi tape, maar fabric tape, de rollen zijn veel groter en het lijkt op stof. Als je hem wil gebruiken moet je eerst een papiertje eraf halen voor je een plaklaag hebt. Toch reken ik ze gewoon tot washi tape! Ze plakken een stuk beter dan gewone tape maar zonder een plaklaag achter te laten.
De blauwe heeft lichtere en subtielere bloemetjes, de witte abstracte. Vrolijk maar toch lief!
bDSC01356 Dit zijn kleinere rolletjes dan de gewone van de Hema. Deze vind ik zo schattig! Die met sterretjes vind ik het leukste, de kleurtjes zijn lief! Ook die zilveren en wit-blauwe streepjes zijn leuk! Ik gebruik deze heel vaak, ze maken alles net een beetje vrolijker! Misschien helpt het feit dat ze klein zijn ook mee met de schattigheidsgraad.
bDSC01360 De glitters heb ik eindeloos gebruikt tijdens de feestdagen! Ze zijn wat duurder dan de normale omdat ze glitters hebben maar ik heb er geen spijt van gehad dat ik deze heb gekocht! Als mensen mijn washi tape bekijken dan pakken ze glitters als een van de eerste uit de tas. De holografische glitters vallen enorm op en daarom zijn ze extra leuk. Ook deze lijken meer op plakband dan tape maar omdat ze zo mooi zijn vind ik dat niet erg.
bDSC01362 Dit is de laatste groep! Ik heb ze allemaal gekocht in setjes van twee, de blauwe wolkjes en camera’s zaten bij elkaar, de gele chevron en zwarte streepjes en de zwarte en witte bloemetjes. Op die met blauwe wolkjes staat ‘Enjoy blue skies’, deze en de camera’s zijn doorzichtig. Ze zijn allemaal zo vrolijk en lief! De chevron en zwarte streepjes zijn basic maar toch opvallend!
Die twee het meest rechts buiten waren mijn allereerste washi tapes, vooral de zwarte heb ik al zo vaak gebruikt dat ‘ie bijna gehalveerd is!
bDSC01364 Dat waren alle 27 rolletjes! Ik denk dat ik een tijdje geen washi tape meer ga kopen, als ik het zo zie is het toch wel veel, haha!
De Hema is naar mijn mening wel een winkel met een van de leukste tapes! Ik denk dat je ze ook spotgoedkoop op Ebay of in Amerikaanse webshops te vinden zijn! Het is verslavend dus wees gewaarschuwd! Je wil alleen nog maar meer en leukere printjes en kleurtjes!

Kenden jullie washi tape al? Gebruik je het weleens?

Liefs,
Fieke ❀

14 thoughts on “Mijn washi tape collectie

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

