DIY: Telefoonhoesje

Good afternoon!
De mensen die mij persoonlijk kennen hebben mijn blauwe glitterhoesje vast wel ooit gezien. Toen ik mijn telefoon kocht, een Samsung Galaxy Core Plus, waren er geen leuke hoesjes voor te koop. Ik kocht daarom een simpel zalmroze hoesje, achteraf was dat niet zo’n slimme keuze. De kleur was echt niet mooi en werd heel snel snel vies. Na een kleine maand heb ik hem toen blauw met glitters genagellakt (ik weet dat dat helemaal geen werkwoord is) en nu was het toch weer tijd om dat opnieuw te doen. Ik besloot er foto’s van te maken en deze ‘DIY’ met jullie te delen.
bDSC01396 bDSC01315 bDSC01321 Dit was mijn blauwe hoesje dus, in het begin was het best mooi maar na omdat ik het helemaal niet netjes had gedaan ging het er na een tijdje half af. Nadat mijn vriendinnen er allemaal dingen op hadden getekend zag het er echt niet meer uit. De zijkanten waren weer half roze en overal zaten barsten in de nagellak.
Ik besloot het daarom nog een keer te doen maar nu iets beter.
Wat heb je nodig:

Een telefoonhoesje (het liefst een lichte kleur, lichtblauw dekt vaak niet goed op zwart)

  • Een kleur nagellak
  • Watjes en nagellakremover
  • Eventueel topcoat

bDSC01322 bDSC01323Ik begon met het verwijderen van de oude nagellak en dit was lastiger als ik dacht! Uiteindelijk heb ik meer dan 5 watjes gebruikt! De plekken waar mijn vriendinnen getekend hebben zijn heel raar zwart gekleurd, daarom was het sowieso nodig om er een nieuwe kleur overheen te doen. Ik heb nagellak remover met aceton gebruikt omdat dit vaak beter werkt voor glitters maar je kan in principe alle soorten gebruiken. Als je je originele hoesje gaat lakken zou ik er toch even kort met een watje met remover overheen gaan om het te ontvetten en het eventueel nog een keer goed te wassen met zeep en water. Als er nog vet op je hoesje zit hecht de nagellak niet goed en gaat het sneller afbladeren (wat ik dus had de vorige keer).
bDSC01329 Hier kwam mijn eerste fout, ik gebruikte een laagje witte nagellak om de zwarte plekken te bedekken. Op zich is dit slim als je een kleur wil gaan gebruiken die niet goed dekt maar zorg er dan voor dat je alles wit maakt. Nu zie je namelijk een hoogteverschil waar wel en geen wit onder zit. Dit kan je ook doen als je een donkerkleurig hoesje (zwart, bruin, donkerblauw, donkerpaars, donkerrood enz.) lichter wil maken. Maak alles eerst even wit!
bDSC01332 bDSC01336 Als je hem ontvet hebt komt het leuke gedeelte! Je kan er nagellak overheen gaan smeren, kies een kleur die je leuk vind en ga maar lakken! Probeer veel lak te gebruiken, anders is het uitsmeren lastig en krijg je strepen. Lak dezelfde richting op en laat de lagen goed drogen. Na een tijdje besloot ik dat het wel slim was om er even een papiertje onder te leggen zodat mijn bureau niet vies werd. Ik probeerde een laag te lakken en die minstens en half uur te laten drogen in mijn kamer met de deur dicht en de raam open. De geur is echt vies maar je moet er wat voor over hebben!
Een paar uur en 4 laagjes later wilde ik er topcoat over doen zodat de kleur langer mooi bleef en hij meer glansde. Eerst vond ik het zonde om mijn insta dri te gebruiken maar die glanst mooier en droogt sneller dus dat was het wel waard. Na het laagje topcoat is je hoesje af! Wees niet bang als je telefoon een beetje stroef in je hoesje gaat in het begin is dat niet erg, je nagellak is gewoon nog een beetje stroef.
bDSC01393 Klaar is kees! Zo heb je voor nog niet eens €1 (als je een kleur gebruikt die je toch al in huis hebt en niet zo vaak gebruikt) een bijna nieuw hoesje! In het begin ruikt je hoesje een klein beetje naar nagellak maar na een dag is die geur wel weg.
Ik snap dat als je nou een Iphone hebt of een andere telefoon waar hoesjes in iedere winkel te vinden zijn voor nog geen euro dat dit niet echt handig is. Voor mij juist wel, een nieuw hoesje kost minstens €15 en ze hebben alleen hele simpele saaie kleuren. Zo heb ik toch een leuk hoesje, het oppervlak is misschien niet perfect en een beetje bobbelig maar dat vind ik niet erg. Het is maar een telefoonhoesje!

Wat voor kleur heeft jullie telefoonhoesje?

Liefs,
Fieke ❤

11 thoughts on “DIY: Telefoonhoesje

  1. lydiauitdefles schreef:

    Wat ziet dat er leuk uit! Ik heb ook altijd zoiets willen doen, maar ik vraag me dan altijd af of je die geur van de nagellak niet altijd blijft ruiken… Of valt dat eigenlijk wel mee? 🙂

    Liked by 1 persoon

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

