Trends voorjaar 2015

Hallo!
Op heel veel blogs komen al allerlei voorjaarskleding voorbij, bij het zien van al die shirtjes met korte mouwen werd ik benieuwd naar de mode-, haar-, en make-uptrends voor de lente in 2015. Na een kleine speurtocht op google en het doorkijken van allerlei modeshows heb ik een leuke selectie gemaakt. Ik kwam vooral heel veel jaren ’70 (dat bewijst maar weer dat alles ooit weer hip wordt) en nude tegen. Zijn jullie ook benieuwd, lees dan snel verder!
alles  Kleding:
color blocking Color blocking
Dit vind ik zelf heel gaaf! Color blocking houd eigenlijk in dat je verschillende kleuren die precies tegenover elkaar staan combineert in een outfit, denk aan blauw, rood en geel. Als je het goed combineert is dit heel tof maar als je dit niet goed doet lijk je meer een ontsnapte clown (en ik ben bang voor clowns).

maxidress. '70 fringes, '70 Jaren 70
De mensen die zeggen dat alle trends weer terug komen krijg dit seizoen hun zin. De jaren 70 staan centraal dit voorjaar, (naast het color blocking) aarde tinten, maxi dresses en fringes komen terug. Natuurlijk waren fringes en maxi dresses er vorig jaar ook al maar dit jaar zijn ze nog meer aanwezig.

oversized Oversized
De hele winter heeft in het teken gestaan van oversized kleding, denk daarbij aan jassen, boyfriend jeans, truien, alles was oversized. Die trend zet zich dit vooral nog meer door, té oversized is bijna niet mogelijk.
Ik vind oversized bij anderen altijd heel leuk maar bij mezelf echt niet, omdat ik zo dun ben lijkt het net of ik mijn kleding gewoon te groot heb gekocht en er zit totaal geen figuur in, zo stom!

lichtblauw Baby blauw
Zoals ieder voorjaar zijn pastelkleuren en zachte tinten duidelijk aanwezig. Dit jaar misschien iets minder maar vooral baby blauw is heel veel te vinden in de winkels, leuk! 🙂

Haar en make-up:
nude Nude en onopvallend
Ook dit was vorig jaar al goed merkbaar, felle kleuren oogschaduw zijn not done, make-up moet onopvallend en vooral niet zichtbaar zijn. Lichte en zachte kleuren overheersen het make-up schap.
Persoonlijk vind ik een beetje kleur juist leuk, roze lippen of een keer blauw in een ooglook verwerkt vind ik super tof!

dikke wenkbrauwen Brede wenkbrauwen
Dit vind ik heel leuk! Mijn wenkbrauwen zijn vrij aanwezig en dik (zeker toen ik ze nog niet epileerde, toen was het eigenlijk meer een oerwoud). Die dunne streepjes mogen weg, laat je wenkbrauwen maar groeien.

kleuraccenten Kleuraccenten
Als aanvulling op de nudetrend mogen kleuraccenten wel, blauwe eyeliner, een groen lijntje onder je ogen, rode lippen, het kan allemaal!

images Losse krullen
Ook dit is geïnspireerd op de jaren 70, losse, zachte krullen. Pony’s komen ook weer terug maar wat je vooral heel veel zag op de catwalks waren zachte golfjes die ongeveer beginnen op de helft van je haar. Oh en middenscheidingen! Die waren ook volop aanwezig.

Van welke trend hopen jullie dat ‘ie terug komt in de lente?

Liefs,
Fieke ❤

ps. Dit is natuurlijk vooral bedoelt als inspiratie. Je moet lekker dragen wat je zelf leuk vind en waar je je lekker in voelt!

9 thoughts on “Trends voorjaar 2015

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

