De avond dat mijn broertje trouwde

Hajj!
Vrijdagavond trouwde mijn broertje! Dit was best een bijzondere gelegenheid, dus het leek mij leuk hier een artikel over te maken! Dus hier is ‘ie dan haha!
Mijn broertje is 11 jaar dus hij trouwde natuurlijk niet echt! Gelukkig niet zeg, het was een jeugdboerenbruiloft! Hier in Limburg wordt carnaval heel uitgebreid gevierd en ik vind het geweldig! Toen ik hoorde dat mijn broertje jeugdboerenbruidegom zou zijn was ik heel enthousiast en natuurlijk super benieuwd wie de bruid zou zijn! De voorpret kon beginnen!
IMG_4270 (2)

wpid-20150206_151415.jpg wpid-1423236842714.jpg Na een paar weken geregel was het eindelijk vrijdag! De halve familie zou komen (die wonen namelijk niet echt in de buurt) en ook Julia en Roos zouden er zijn! Julia vlocht na school nog even snel mijn haren in twee vlechten en toen ik thuis nog even gechilled had moest ik me toch maar eens klaar gaan maken. Opa en oma waren al bij ons en mama en Teun waren naar de zaal toe om alvast dingen klaar te maken.
DSC01630 wpid-1423245926028.jpg Ik oefende de avond van te voren de make-up die ik op wilde doen, zie foto 1. Als ik dat niet doe heb ik op de dag zelf dikke stress en mislukt alles. Ik ging voor een ooglook met gouden glitters op het bewegend ooglid en een donkerdere glitterende kleur in de arcadeboog. Eyeliner boven en beneden en op de dag zelf ook nog nepwimpers.
Verder droeg ik een spijkerblouse met daaronder een blauw wit gestreept (carnavalsshirt), een boerenzakdoek om mijn nek en een spijkbroek met timberlands.
wpid-1423251924130.jpg wpid-img-20150207-wa0011.jpg De avond zelf was zo gezellig! Alle vrienden van mijn ouders waren er en ook Julia en Roos waren aanwezig (eerder als mij zelfs lol), aangezien eigenlijk nog niemand weet wie het bruidspaar is, gaat er een klein toneelstuk aan vooraf. Bij Teun en Esmee ging het om boer zoekt vrouw, de boer moest dan een geschikte vrouw kiezen. Teun koos natuurlijk voor Esmee en toen hij zijn masker af deed, keek ‘ie super trots!
Aangezien we achterin een paar tafels hadden waar we op konden staan/zitten zijn mijn andere broertje, de familie, mijn vriendinnen en ik daarheen gegaan. We hadden geen wifi maar ik heb alle snaps die gemaakt zijn in mijn verhaal gegooid en toen ik thuis was geplaatst. Waarschijnlijk zijn een paar mensen wel een beetje gek geworden met een verhaal van 80 seconden, sorry!
wpid-1423252182342.jpg wpid-1423256684306.jpgwpid-1423256542154.jpg Helaas was de muziek niet helemaal mijn ding, ik heb liever dat ze top 40 ofzoiets draaien en dan af en toe een carnavals hit er tussendoor, meestal gebeurd dat ook. Maar nu waren het allemaal liedjes die ik niet kende. Hoewel het eigenlijk niet eens zoveel uitmaakte want met z’n allen maakten we er wel iets leuks van!
Opa had de tijd van z’n leven, ineens zagen we hem tussen alle kinderen op het podium staan dansen en toen hij daar vanaf was kwam hij bij ons op de tafel staan. Af en toe is het echt een mafkees maar we kunnen er wel altijd op lachen! (Oma iets minder maar dat terzijde)
wpid-20150206_224403.jpg Poster-jeugdboorebâl-2015 De zaal begon langzaam leeg te lopen en uiteindelijk bleven alleen de raad en aanhang  nog over, helaas begonnen ze toen pas met het draaien van de leuke muziek, logica? Toen we alle cadeautjes onder de kinderen hadden verdeeld, in de auto’s hadden gezet en afscheid hadden genomen, gingen we maar eens richting huis.
Thuis verzamelden we alle cadeautjes op tafel en holy shit, wat waren dat er veel! Dat op de foto is pas de helft ofzo? Vooral veel snoep, maar ook bioscoopbonnen, spaarvarkens en andere leuke dingen. Aangezien Teun al dat snoep niet alleen op kan helpen wij natuurlijk wel mee met eten en ook heeft hij al een keer rondgedeeld in zijn handbalteam tijdens de wedstrijd!
IMG_4303 Ik heb zo’n leuke avond gehad met alle vrienden en familie! Het was zo gek om een rondje door de zaal te lopen en dan allerlei felicitaties te krijgen van mensen die je al zo lang niet meer hebt gezien, wel heel leuk! Door de jeugdboerenbruiloft heb ik alleen maar meer zin gekregen in carnaval!

Vier jij carnaval?

Liefs,
Fieke ❤

26 thoughts on “De avond dat mijn broertje trouwde

  1. wat leuk om te lezen!! ik kende dit niet eens… Maar tof!!! 😀 ziet eruit als een leuke avond!!! Ik kom uit Utrecht en daar vieren ze geen Carnaval maar dit jaar ga ik naar brabant met vriendinnen om carnaval vieren! 😀 dus ik ben benieuwd 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Haha wat grappig! Ik kom uit Brabant dus hier wordt zeker carnaval gevierd. Ik ga gewoon ’s avonds op stap maar verder hoeft het van mij allemaal niet zo! En dit jaar kan ik niet eens carnavallen want zit ik in Engeland haha! Maar vind dit wel erg grappig 🙂 XX

    Liked by 1 persoon

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

