Review: HP stream 14-Z010ND laptop

Hoi!
Toen ik dit artikel plaatste kreeg ik daar best veel reacties op! Ik heb mijn laptop nu zo’n twee maanden en ik ben er nog iedere dag zo blij mee! Aangezien ik die moeilijke computer termen niet ken, ga ik ze ook niet gebruiken. Gewoon een eerlijke review van iemand die niks van computers af weet!
bDSC01476 bDSC01486 In het begin gebruikte ik mijn laptop alleen om foto’s te bewerken en artikelen te maken. Als ik iets op wilde zoeken op internet deed ik dat altijd op mijn telefoon. Ik begon toen te twijfelen of het achteraf wel slim was geweest om de laptop te kopen. Daar moet ik echt even op terug komen, als ik uit school kom zet ik mijn laptop aan en ga ik meteen even mijn blog (en andere blogs) checken. Ik gebruik hem eigenlijk voor alles, bloggen, dingen opzoeken, filmpjes bekijken, echt alles. Mijn telefoon gebruik ik ook nog gewoon voor twitter, whatsapp, instagram enz. maar voor de rest gebruik ik steeds vaker mijn laptop! Ik denk dat ik er gewoon even aan moest wennen. πŸ™‚
bDSC01492 bDSC01495 Het fijnste vind ik misschien wel dat ‘ie zo snel is opgestart. Ik heb het geteld en het zijn echt maar 4 seconden! Wat mij ook opviel was dat ‘ie geen geluid maakt! Als ik mijn andere laptop uitzette dan hoorde je ineens geen gezoem meer en was er stilte. Als ik hem nu uitzet hoor je pas dat ‘ie de hele tijd gewoon geen geluid heeft gemaakt!
Hij is heel erg licht, ik heb hem vorige week mee naar school genomen en ik heb totaal niet gemerkt dat ik ineens extra gewicht bij had. Doordat ‘ie zo dun en licht is durf ik hem gerust in een hand het hele huis doorΒ te slepen.
bDSC01524 bDSC01520 Aan de rechterkant zitten twee usb-aansluitingen en een aansluiting voor je oplader, langs de oplader opening zit een lampje die gaat branden als je laptop bijna leeg is. Links zit een lampje die aan staat als je laptop aan staat, knippert als ‘ie op slaapstand staat en (ofcourse) uit is als je laptop uit is. Daarnaast zit een drive voor (volgens mij) iets als een sd-kaart maar mijn camera kaartje past er niet in dus ik weet niet zeker wat het is. Dan heb je een plug voor bijvoorbeeld oortjes en weer twee usb-aansluitingen (waarvan er eentje voor hdmi is?).
achtergrond achtergrond start In het begin was het systeem met de apps even wennen en ik moet er nog een beetje tijd in stoppen om het echt te organiseren en misschien apps te installeren maar dat komt helemaal goed. Ik heb al een selectie gemaakt van dingen die ik graag gebruik en met de ‘apps’ knop kan daar heel makkelijk naar toe en andere dingen openen.
Ook de mousepad heeft meerdere functies, als je naar rechts veegt kun je bijvoorbeeld van afbeeldingen naar de map gaan en weer terug. Naar links vegen opent een soort menu waar je de helderheid, wifi, geluid en allerlei andere dingen kunt aanpassen.
Wat vinden jullie trouwens van mijn coole Katniss achtergrond? πŸ˜€
bDSC01528 bDSC01476 Ik ben zo tevreden over mijn laptop! De enigste minpunten die ik kan verzinnen is dat ik een drive voor mijn camera-sd mis, je niet met de mousepad kan scrollen, je moet dus echt op dat scrollding aan de zijkant klikken en dat de wifi af en toe ineens disconnect, maar weet eigenlijk bijna zeker dat dat door de slechte wifi in huis komt. Voor de rest ben ik meer dan tevreden!
Ik hem de mijne toen bij bol.com gekocht!

Welke laptop gebruiken jullie?

Liefs,
Fieke ❀

9 thoughts on “Review: HP stream 14-Z010ND laptop

Lief dat je een reactie wil achter laten, ik lees ze allemaal met veel plezier! Als je een blog hebt probeer ik altijd een kijkje op jou blog te nemen en een reactie achter te laten! x

